Ook wordt voor de eerste keer op een Cayennemodel de ophanging met stalen veren uitgerust met het PASM dempingsysteem. In optie kan men ook de pneumatische vering monteren (altijd met de PASM), gekoppeld aan het Porsche Dynamic Chassis Control systeem (PDCC) die actief de koetsbewegingen beheerst.
Sensatie gegarandeerd
De Cayenne GTS kan je noch aan de voorkant noch op de achterkant onderscheiden van de Turbo versie. Zelijken als twee druppels water op elkaar. De wielkasten die met 14mm verbreed werden om de enorme 21-duimse banden onder te brengen en de met 24mm verlaagde ophanging tonen echter een duidelijker onderscheid. Specialisten zullen eveneens de voor- en achter wielvluchten opmerken, die de dwarse versnellingscapaciteiten van de wagen nog verhogen. Om het binnenin « vol te houden », werden de flanken van de sportzetels verhoogd en werd de achterbank omgebouwd tot twee individuele bankjes. Toch is de rijhouding niet perfect wegens de te hooggelegen zitpositie met een te laag stuur. Ik had ook liever een preciezere bediening en duidelijkere geleiding van de manuele 6-bak gehad, te meer daar de schakelwegen te groot zijn.
Maar voor de rest biedt deze GTS versie duidelijk meer sensaties dan de « S », vooral in hoge regimes (het maximum toerental stijgt met 300 rpm), waar de herziene toevoer zich vertaald ziet in een schitterend klankspel.