all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/3

Range Rover krijgt een hybride diesel

<span>Voor zijn vijftigste verjaardag heeft de Range Rover recht op een nieuwe, mildhybride zescilinderdiesel van JLR.</span>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

15 Juli 2020

Advertentie

20200715092901rangerover.jpg

Heel recent nog pakte de Range Rover uit met een tot 1.970 exemplaren beperkte reeks (als verwijzing naar het jaar van zijn lancering) ter gelegenheid van zijn vijftigste verjaardag. Vandaag introduceert hij een nieuwe zescilinder in lijn op diesel met microhybride ondersteuning, ontwikkeld door de groep Jaguar Land Rover.

20200715093015rangerover.jpg

De 3.0-zescilinder is gebaseerd op de modulaire aluminium motorarchitectuur Ingenium en integreert mildhybride technologie onder 48 volt. Hij is verkrijgbaar met 300 of 350 pk en respectievelijk 650 en 700 Nm aan koppel.

20200715092902rangerover.jpg

Onder de motorkap van de Range Rover halen deze D300 en D350 een gemiddeld WLTP-verbruik van respectievelijk 8,6 en 9,2 l/100 km. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van 225 en 241 g/km.
Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie