Pierre-Benoit Sepulchre

19 NOV 2020

5 boeiende weetjes over de Mercedes‑Maybach S‑Klasse

De Duitse limousine innoveert op elk vlak.

2020111915482920c0615-002.jpg

Wanneer het gaat over luxewagens, denk je meteen aan Rolls-Royce of Bentley, twee Britse constructeurs die leiders zijn in deze materie. Maybach, het luxelabel van Mercedes, zal misschien minder snel in je opkomen, maar is nochtans even geloofwaardig in dit domein als zijn rivalen.

2020111915482920c0615-006.jpg

De Mercedes-Maybach S-Klasse op basis van de nieuwste S-Klasse wil de meest luxueuze en de meest hightech limousine ter wereld zijn. De weelderige uitrusting laat zich onmogelijk in een paar regels samenvatten, dus hebben we er 5 opvallende weetjes over geselecteerd die heel specifiek zijn voor dit model en die elke liefhebber van automobiel schoon moet kennen.

1. Heel exclusieve uitvoering: als optie kan je kiezen voor een tweekleurige uitvoering zoals op de foto’s. Deze mogelijkheid is enkel beschikbaar op de Maybach en vergt liefst een week werk om te worden aangebracht.

20201119163700maybach.jpg

2. Twee ‘tronen’ achterin: deze Duitse limousine is in de eerste plaats bedacht rond de passagiers op de achterbank. De stoelen daar zijn ongeëvenaard. Ze zijn elektrisch verstelbaar en uitgerust met voetsteunen en een opklapbankje en kunnen zowel verwarmen, ventileren als masseren. Een première: de massagefunctie gaat tot aan de hals van beide passagiers.

2020111915482920c0615-012.jpg

3. Klank zonder gelijke: de statige auto heeft een geluidsinstallatie van de jongste generatie. Dankzij liefst 30 luidsprekers en een resonator in de stoelen worden melomanen met een vierdimensionaal effect verwend wanneer ze naar hun favoriete concerto luisteren. Een première.

20201119163518maybach.jpg

4. Resoluut hightech: vandaag moet elke zichzelf respecterende limousine vol multimedia zitten. Uiteraard is dat ook hier het geval, met niet minder dan vijf schermen: een instrumentenbord van 12,3 duim, een verticaal centraal scherm van 12,8 duim, twee schermen van 11,6 duim achterin en een kleiner van 7 duim in de middenarmsteun achterin

5. Op zijn hoede: dankzij de functie Pre-Safe Impulse Side kan de Mercedes-Maybach S-Klasse zichzelf 8 centimeter omhoog tillen vlak voor een zijdelingse impact met behulp van de intelligente ophanging E-Active Body Control. Op die manier wordt de schade bij een aanrijding langszij beperkt.

20201119163519maybach.jpg

Advertentie
Advertentie
Advertentie