Na meer autonomie en vermogen te hebben gekregen, wordt de Lancia Ypsilon nu ook officieel sportiever!
De Lancia Ypsilon HF deelt zijn technologie met onder meer de Peugeot E-208 GTI, de Alfa Romeo Junior Veloce, de Abarth 600e en de toekomstige Opel Mokka GSE. Net als deze familieleden is de Ypsilon HF uitsluitend elektrisch. Zijn 207 kW (280 pk) en 345 Nm worden via een Torsen-sperdifferentieel naar de voorwielen gestuurd. Resultaat: een sprint van 0 naar 100 km/u in 5,6 seconden en een topsnelheid van 180 km/u. De batterij van 54 kWh geeft hem een WLTP-rijbereik tot 370 km.



Een chassis dat zijn prestaties waardig is
Lancia heeft natuurlijk niet enkel extra vermogen gegeven aan zijn elektrische stadswagen. Om het rijgedrag aan te passen aan de nieuwe prestaties, werd de torsiestijfheid van het chassis met 67 % verhoogd vooraan en zelfs met 153 % achteraan. Bovendien werd de spoorbreedte met 30 mm vergroot en het onderstel met 20 mm verlaagd. Dat belooft niet alleen snelle acceleraties en een strak bochtengedrag, maar ook sterke remprestaties. De Ypsilon HF is uitgerust met vierzuiger monobloc-remklauwen en grotere schijven van maar liefst 355 mm vooraan.



Wat kost de elektrische Lancia Ypsilon HF in België?
Lancia introduceert tegelijk ook een nieuwe afwerking: de HF Line, beschikbaar op alle motorisaties, inclusief de 1.2 driecilinder met 48V mild hybrid-technologie en 81 kW (110 pk). Deze versie krijgt rode olifant-logo’s, aangepaste bumpers, badges, een elektrisch blauw dashboard en sportstoelen die sterk lijken op die van de nieuwe sportieve elektrische uitvoering. De Lancia Ypsilon HF Line is nu al te bewonderen in de showrooms van het merk. De sportieve HF-variant zelf wordt na de zomer verwacht. De volledig elektrische Lancia Ypsilon HF is nu al te bestellen in België voor een prijs van 40.200 euro.