of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/8

Officieel: Renault Mégane, enkel als E-TECH Electric

Na 26 jaar stopt de Renault Mégane volledig met drinken. Zijn vierde generatie zal namelijk geen fossiele brandstoffen meer verteren en hij komt er enkel nog in puur elektrische varianten.

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

6 September 2021

Advertentie

De Renault Mégane neemt in zijn vierde generatie volledig afstand van fossiele brandstoffen. In tegenstelling tot de Opel Astra dus, die nog diesel- en benzineversies aanbiedt naast zijn nieuwe elektrische afgeleide, laat de nieuwe Mégane zijn kopers geen keuze meer. Wie kiest voor de nieuwe generatie, moet elektrisch rijden. let wel: de huidige Mégane blijft in productie als benzine, diesel en plug-inhybride, en blijft de catalogus delen met deze nieuwe Mégane E-Tech Electric wanneer die laatste op de markt wordt gebracht.

CMF-EV

De Mégane E-Tech Electric wordt het eerste model van het Renault-gamma dat gebruik mag maken van het platform CMF-EV van de Alliantie, dat werd ingewijd door de SUV Ariya van Nissan. De nieuwe elektrische Mégane maakt er onder meer gebruik van door een interieur te bieden dat vergelijkbaar is met dat van de huidige Mégane met verbrandingsmotor ondanks een lengte die tot 4,12 meter is gekrompen (tegenover 4,36 meter).

De nieuwe Mégane huisvest zijn batterij onderin, zodat hij wat naar een cross-over neigt. Hij ziet er in elk geval een stuk dikker uit en staat op grote velgen van tot 20 duim.

OpenR

Om zijn ecologische voetafdruk laag te houden integreert de Mégane E-TECH Electric allerlei gerecycleerde materialen in zijn interieur. Daar gaat vooral het nieuwe scherm OpenR met alle aandacht lopen. In de vorm van een omgekeerde L integreert het een digitaal instrumentenbord en het multimediascherm van de middenconsole.

96 of 160 kW

Aanvankelijk biedt Renault de nieuwe Mégane aan met twee elektrische aandrijflijnen van respectievelijk 96 kW (130 pk) en 160 kW (218 pk). De topversie sprint van 0 naar 100 km/u in 7,4 seconden. Praktischer is dat die laatste ook tot 900 kilo mag slepen.

40 of 60 kWh

Daarnaast krijgt de klant de keuze tussen twee batterijmodules: een van 40 en een van 60 kWh. De eerste is al goed voor een WLTP-rijbereik van 300 kilometer, de tweede rekt de maximale afstand tussen twee laadbeurten op tot 470 kilometer. De Mégane E-TECH Electric is compatibel met snelladen aan gelijkstroom met vermogens van tot 130 kW. De interne lader van zijn kant maakt wisselstroomladen mogelijk aan tot 22 kW.

Februari 2022

De elektrische Mégane kan worden besteld vanaf februari 2022 en de officiële marktintroductie is gepland voor de maand maart.

?

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie

Koop een Renault Megane of vergelijkbare auto

Renault

Megane

35 199 €

2020

29 676 km

Benzine

300 pk

Automaat

190 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

Renault

Megane

25 995 €

2023

10 001 km

Benzine

140 pk

Automaat

135 g/km

date

Garage Palermo

Moorsele

date

Car-Pass

Renault

Megane

11 799 €

2019

96 929 km

Diesel

116 pk

Manueel

103 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

Renault

Megane

34 495 €

2025

10 km

Elektrisch

Elektrisch

218 pk

Automaat

Tweedehands

date

Dex

Hooglede

date

-

Renault

Megane

9 299 €

2018

135 652 km

Benzine

132 pk

Manueel

119 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

Renault

Megane

22 995 €

2023

43 069 km

Elektrisch

Elektrisch

131 pk

Automaat

Tweedehands

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

Renault

Megane

10 199 €

2017

134 302 km

Benzine

132 pk

Manueel

119 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

Renault

Megane

13 494 €

2020

14 805 km

Benzine

115 pk

Manueel

120 g/km

date

DAB Groep

Dendermonde

date

Car-Pass