all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/7

Peugeot 508 SW: nog beter als break?

<p>De Peugeot 508 heeft zich in zijn nieuwe generatie tot iets moois ontpopt. De berline zagen we al in Genève, de breakversie, de SW, is voor het eerst te zien in Parijs.</p>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

6 Juni 2018

Advertentie

Het model wordt een van de grote nieuwigheden op het salon van Parijs in oktober. De breakversie neemt de stijlkenmerken over van de berline: een voorkant met een verticaal radiatorrooster, de lichtsignatuur en het cijfer 508 op de motorkap, net als in de gloriedagen van de klassieke Peugeots. De achterkant is natuurlijk volledig nieuw.

Finesse

De 508 SW mikt niet op gigantische laadvolumes, maar heeft wel een aflopende achterkant met lichtstrook tussen de achterlichten. Voor een stevigere presence krijgt de break ook gespierdere wielkasten achteraan. De ruiten achteraan zijn frameloos, net als bij coupés. Vrij zeldzaam voor een break van een massaconstructeur.

De cijfers

De SW is 3 centimeter langer dan de berline, maar is iets korter dan het uitgaande model (5 centimeter om precies te zijn). Zijn dak ligt wel 6 centimeter lager dan dat van de vorige 508 SW: de nieuweling is 1,42 meter hoog. Die nieuwe afmetingen hebben een invloed op het koffervolume: het neemt af van 560 liter tot 530 liter in de nieuwe generatie. De Peugeot heeft een laaddrempel die 63,5 centimeter hoog is, en de kofferklep kan eventueel automatisch geopend worden. Met (in twee delen) neergeklapte rugleuning kan je tot 1.780 liter aan spullen kwijt in de koffer.

Premium

De break neemt natuurlijk de snufjes van de berline over. Op de hoogste uitrustingsversies zien we een nachtzichtassistent, fileassistentie, full-led-verlichting met automatische grootlichten, een automatische noodremhulp en zetels met massagefunctie.

Automaat

De Peugeot 508 SW wordt begin volgend jaar gecommercialiseerd, met een motoraanbod dat bestaat uit twee benzineversies (1.6 PureTech van 180 en 225 pk) en vier diesels (1.5 en 2.0 BlueHDi met 130, 160 of 180 pk). De instapdiesel, de 1.5 BlueHDi met 130 pk heeft een manuele zesbak, maar de andere motoren krijgen de recente achttrapsautomaat standaard.

Plug-inhybride

In de tweede helft van 2019 komt er ook een plug-inversie van de Peugeot 508 SW. De batterijen onder de kofferbodem zouden voor een identiek laadvermogen zorgen als de klassieke motorversies. Het volledig elektrische rijbereik volgens de WLTP-cyclus zou 50 kilometer bedragen.

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie

Koop een Peugeot 508 of vergelijkbare auto

19 850 €

2020

91 014 km

Benzine

181 pk

Automaat

114 g/km

date

Garage Bols BV

Poppel

date

Car-Pass

21 990 €

2022

62 525 km

Diesel

131 pk

Automaat

131 g/km

date

Groupe Autosphere Chênée - Skoda

Chenee

date

Car-Pass

My Way

28 990 €

2021

49 250 km

Hybride

180 pk

Automaat

33 g/km

date

My Way Raes Damme

Damme

date

Car-Pass

My Way

18 990 €

2021

95 611 km

Diesel

131 pk

Automaat

130 g/km

date

Groupe Autosphere Chênée - Skoda

Chenee

date

-

My Way

14 399 €

2017

93 223 km

Diesel

181 pk

Automaat

119 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

38 850 €

2023

3 500 km

Hybride

225 pk

Automaat

32 g/km

date

Verellen Kris NV

Geel

date

Car-Pass

Spoticar

35 950 €

2024

11 645 km

Hybride

224 pk

Automaat

30 g/km

date

TRAEN

JABBEKE

date

Car-Pass

Spoticar

21 900 €

2022

50 826 km

Hybride

181 pk

Automaat

30 g/km

date

Roeselare Noord

Roeselare

date

Car-Pass

Spoticar