of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

{"fr":"Polestar 3 roulant sur une route sinueuse, voiture électrique élégante et moderne.","nl":"Polestar 3 rijdt op een kronkelige weg, stijlvolle en moderne elektrische auto."}
{"fr":"Intérieur du Polestar 2 avec écran tactile et volant moderne, design minimaliste et technologique.","nl":"Interieur van de Polestar 2 met touchscreen en modern stuurwiel, minimalistisch en technologisch ontwerp."}
1/8

Polestar 3 (2026): 800 volt voor snelladen tot 350 kW

Na zijn neef Volvo EX90 is het nu de beurt aan de Polestar 3 om in modeljaar 2026 over te stappen op een 800-voltarchitectuur. Daarmee kan hij snelladen tot 350 kW en krijgt hij ook een nieuwe, krachtigere achterste elektromotor.

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

2 Oktober 2025

Advertentie

De SUV Polestar 3 werd uiteindelijk in 2024 gelanceerd, weliswaar met wat vertraging, terwijl hij al in 2022 werd voorgesteld. Eind dit jaar is het dus al tijd voor Polestar om modeljaar 2026 van zijn grote coupé-SUV te onthullen. Uiterlijk verandert er weinig, maar technisch gezien zijn er heel wat verbeteringen. De belangrijkste: de overstap van een 400- naar een 800-voltplatform, net als de Volvo EX90 enkele dagen geleden.

De Polestar 3 modeljaar 2026 staat op het SPA2 800 volt-platform. Daarmee wordt hij de tweede elektrische wagen van het merk met 800 volt-technologie, na de recent voorgestelde Polestar 5. Dankzij deze upgrade kan de Polestar 3 nu snelladen tot 350 kW (DC), tegenover 250 kW voor de huidige 400-voltversies.

25% sneller laden

Door deze technische evolutie duurt het nog slechts 22 minuten om de batterij van 10 tot 80% op te laden. Dat is 25 % sneller dan bij de huidige generatie.

Interieur van de Polestar 2 met touchscreen en modern stuurwiel, minimalistisch en technologisch ontwerp. SUV Lucid Grijs rijdt op een panoramische weg onder een bewolkte hemel. Stijlvolle voorkant van de Polestar op licht gebogen circuit, modern en gedurfd ontwerp.
Advertentie

Krachtigere achterste motor…

Alle versies van de Polestar 3 krijgen ook een nieuwe, intern ontwikkelde, synchrone elektromotor met permanente magneten op de achteras. Daardoor leveren de drie varianten van de Polestar 3 modeljaar 2026 respectievelijk 245 kW / 333 pk (Rear motor), 400 kW/544 pk (Dual motor) en 500 kW/680 pk (Performance).

… en nieuwe batterijen

De 800-voltarchitectuur geeft Polestar ook de kans om zijn grote SUV uit te rusten met nieuwe lithium-ionbatterijen van CATL: een batterij van 92 kWh voor de Single Motor en een batterij van 106 kWh voor de Dual Motor- en Performance-versies. Het WLTP-rijbereik varieert zo van 604 km (Rear motor), 635 km (Dual motor) tot 593 km (Performance).

Strak ontwerp van Polestar 3 met prestatiegegevens 106 kWh/500 kW. Grijze Polestar 2 elektrische auto op bochtige weg, omringd door bomen, snel rijdend.
Advertentie

Meer rekenkracht, ook voor bestaande klanten

Verder is de Polestar 3 2026 uitgerust met een NVIDIA DRIVE AGX Orin-processor, die de rekenkracht van de boordcomputer fors verhoogt: van 30 naar 254 biljoen operaties per seconde (TOPS). Goed nieuws: deze upgrade wordt ook gratis beschikbaar gesteld voor huidige eigenaars van een Polestar 3. Net als voor wie nu profiteert van de kortingen die Polestar aanbiedt om stockmodellen te verkopen.

Interieur van Polestar 2 met modern stuurwiel en centraal touchscreen. Grijze Polestar 2 op kronkelend circuit, dynamische elektrische prestaties in beweging.
Advertentie

Lancering Polestar 3 2026 en huidige kortingen

De prijzen van het modeljaar 2026 worden later bekendgemaakt. Ondertussen kondigt Polestar aan dat er kortingen tot 7.000 euro (incl. btw) gelden op de huidige Polestar 3-voorraad. Daarnaast is er voor professionele klanten de mogelijkheid tot financiële renting vanaf 599 euro/maand (excl. btw).

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie