of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

Renault blijft op verleidingsmissie voor elektrisch rijden

<p>Nu Renault stevig in elektromobiliteit wil blijven investeren, wil het ook meer klanten verleiden tot elektrisch rijden. Zo moeten er nieuwe showrooms opengaan voor elektrische modellen.</p>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

19 Juni 2018

Advertentie

In februari kondigde Renault al aan dat het zijn eerste conceptstore voor elektromobiliteit ging openen in Stockholm. De Franse constructeur registreerde meer dan 14.000 bezoekers op drie maanden tijd. Nu wil Renault het concept uitbreiden naar andere grote Europese steden. Ons land is nog niet meteen aan de beurt. Berlijn krijgt het tweede “Renault Electric Vehicle Experience Center”.

Meer vermogen

De aankondiging komt er nadat Renault eerder te kennen gaf meer dan een miljard euro te investeren in elektromobiliteit op Franse bodem. De productie opdrijven is één zaak, elektrische auto’s verkopen een andere. “Steeds meer klanten krijgen interesse in elektrische auto’s, maar zijn er nog niet mee vertrouwd”, zegt Gilles Normand, directeur elektrische voertuigen bij Renault. “Als Europees leider in elektrische voertuigen wil Renault alle vragen van klanten beantwoorden en hen makkelijker de elektrische stap laten zetten.”

Vragen?

Het hoofddoel van de conceptstore blijft dus vooral de vragen rond elektromobiliteit beantwoorden en het elektrische verhaal promoten. De bezoekers van het Renault Electric Vehicle Experience Center in Berlijn vinden er dus informatie over de elektrische Renault-modellen, maar ook over laadinfrastructuur en -mogelijkheden, en over de wetgeving rond elektrisch rijden.

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie