Verrassing! Met een vanafprijs van 210.350 euro is de volledig elektrische Folgore de minst dure Maserati GranCabrio!

In tegenstelling tot de GranTurismo met vast dak, die nog een bravere Modena-instapversie in het gamma heeft, is de Maserati GranCabrio enkel beschikbaar als elektrische Folgore en als krachtige Trofeo op benzine. Het resultaat is dat de elektrische versie, ondanks zijn hogere vermogen, de minst dure GranCabrio van allemaal is met een vanafprijs van 210.350 euro. Toch een verschil van 25.900 euro ten opzichte van de GranCabrio Trofeo, die met zijn Nettuno-V6 een vanafprijs van 236.250 euro vraagt.

Maserati GranCabrio is ongeveer 9.000 euro duurder dan de GranTurismo

De Maserati GranCabrio Trofeo en Folgore zijn respectievelijk 8.950 euro en 9.000 euro duurder dan hun coupétegenhangers, en zijn verkrijgbaar met vijf kleurtjes voor het stoffen dak. In beide gevallen duurt het 14 seconden om het dak te openen en te sluiten, en dat zelfs al rijdend tot aan een snelheid van 50 km/u. Net als de verschillende versies van de GranTurismo, kan je de GranCabrio aankleden met speciale Fuoriserie-lakkleuren... die meer dan 30.000 euro kosten! De verschillen tussen de Trofeo en Folgore zijn deels op uiterlijk vlak, maar vooral op mechanisch vlak te vinden.

550 pk sterke Nettuno-V6 of 761 pk sterke Folgore?

Onder de motorkap van de GranCabrio Trofeo zit dezelfde Nettuno-V6 als in de MC20. In dit geval levert hij 405 kW (550 pk) en 650 Nm naar alle vier de wielen van de sportieve cabrio, waarmee hij in 3,6 seconden van 0 tot 100 km/u accelereert en een topsnelheid haalt van 316 km/u. In de Maserati GranCabrio Folgore krijg je drie elektromotoren die in totaal 560 kW (761 pk) en 1.350 Nm opwekken. De elektrische cabrio uit Italië snelt daarmee in slechts 2,8 seconden naar 100 km/u, voor een topsnelheid van 290 km/u. En met zijn batterij van 92,5 kWh haalt de Maserati GranCabrio Folgore een maximale WLTP-autonomie van 419 tot 447 km. Zijn 800 V-architectuur staat tenslotte een maximaal laadvermogen van 270 kW toe, waarmee hij van 20 tot 80% kan bijladen in 18 minuten.