all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

{"fr":"Spy shot du Mercedes Classe V 2026 électrique camouflé de face avant dynamique ","nl":""}
{"fr":"Spy shot du Mercedes Classe V 2026 électrique camouflé de profil dynamique ","nl":""}
1/5

Scoop: Mercedes V-Klasse 2026 al betrapt!

Het is nog moeilijk om een idee te krijgen van het design van de volgende Mercedes V-Klasse met al zijn camouflage, maar we kennen wel al een deel van zijn techniek...

Geschreven door Sébastien Vanhouche

16 Mei 2024

Advertentie

Hoewel de volgende generatie van de Mercedes V-Klasse pas in 2026 op de markt zou komen, wordt er zo te zien al volop aan gewerkt, zo blijkt uit deze spyshots van onze spionnen in Duitsland! Een vierde generatie die exclusief elektrisch zou worden, maar wel nog steeds als V-Klasse door het leven zou gaan. Mercedes heeft namelijk besloten de EQ-benaming te laten vallen voor zijn elektrische modellen, zoals bij de nieuwe elektrische G-Klasse, die als G 580 EQ door het leven gaat.

Advertentie
Nieuw, exclusief elektrisch platform

Logischerwijs is het, twee jaar voor de lancering van het model, nog moeilijk om veel te kunnen zeggen over het design van de nieuwe V-Klasse - het prototype op de foto's is nog ingepakt in een dikke laag camouflage. Over zijn techniek kunnen we wel al iets zeggen. De volgende generatie Mercedes V-Klasse wordt namelijk gebouwd op een nieuwe architectuur, VAN.EA, die speciaal ontworpen is voor elektrische aandrijflijnen. In tegenstelling tot het huidige model, dat zowel met dieselmotoren en als volledig elektrische EQV wordt aangeboden, zou de volgende V-Klasse enkel elektrisch te krijgen zijn. Klanten krijgen wel de keuze tussen twee- en vierwielaandrijving.

Advertentie
Minstens 500 km autonomie, automatische rijhulp op niveau 2

Het nieuwe VAN.EA-platform zou een grote winst moeten opleveren qua efficiëntie, waarmee de volgende generatie V-Klasse een maximale autonomie van meer dan 500 km zou moeten halen. Het nieuwe platform zou ook de nieuwste rijhulpmiddelen met zich moeten meebrengen, met semi-autonoom rijden tot op niveau 2 bij de lancering van het model en zelfs niveau 3 (waarbij de auto alles zelf doet, maar je wel nog klaar moet zijn om de controle over te nemen) tegen het einde van het decennium.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Foto’s: Automedia

Advertentie