Beetje bij beetje breidt Alpine zijn gamma uit met steeds performantere modellen. Toegegeven, de A290 is niet zo snel als de A110, maar de SUV A390 belooft daarentegen minstens even vlot te zijn als de meest radicale variant van de A110. En het Franse Alpine is duidelijk niet van plan om hier te stoppen, au contraire !
Alpine ontwikkelt momenteel een model dat supercars zoals de Ferrari SF90 kan beconcurreren! Informatie die bevestigd is door niemand minder dan Luca De Meo aan de collega's van Top Gear. Helaas bleef de leider van de Franse groep, op deze informatie na, uiterst discreet over de toekomstige supercar van Alpine. We weten bijvoorbeeld nog niets over zijn uiterlijk, laat staan zijn naam! Philippe Krief, de huidige baas van Alpine, heeft wel gepreciseerd dat hij zou moeten lijken op de A424 die zeer binnenkort zal deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. Het chassis zou koolstofvezel en aluminium combineren. Let op: het gaat niet om de vervanger van de huidige A110, aangezien de opvolger daarvan 100% elektrisch zal zijn, in tegenstelling tot de supercar van de Franse constructeur.

De supercar van Alpine wordt aangedreven door een hybride V6 van ongeveer 1.000 pk!
Anders dan de laatste nieuwigheden gepresenteerd door het Franse merk, zal deze supercar niet 100% elektrisch zijn, maar wel hybride. Hij zou een V6 turbo krijgen om de achterwielen aan te drijven en twee elektromotoren vooraan. Genoeg om de Franse supercar — of zelfs hypercar — een totaalvermogen van ongeveer 1.000 pk te geven! Deze nieuwe aandrijving zou samen ontwikkeld moeten worden met het team dat zich momenteel bezighoudt met het hypercar-programma in het wereldkampioenschap endurance. Met andere woorden: de ontwikkeling ligt in goede handen, zeer goede handen zelfs! We mogen immers niet vergeten dat Philippe Krief heeft meegewerkt aan het ontwerp van een zekere 458 toen hij nog bij Ferrari aan de slag was!

Niet voor 2028...
Philippe Krief heeft ook verduidelijkt dat de toekomstige supercar van het Franse merk "drie doelstellingen heeft. De eerste bestaat erin Alpine als merk meer aanzien te geven. Dit type auto is noodzakelijk om de rest van het gamma te ondersteunen. Ten tweede is het een innovatielaboratorium; voor de supercar, vervolgens voor Alpine en ten slotte voor de hele groep. Ten derde zal hij rendabel zijn". De Franse baas heeft ook aangegeven dat deze supercar met Alpine-badge niet voor 2028 het levenslicht zal zien. We zullen dus nog wat geduld moeten hebben voordat de Franse concurrent van de Ferrari SF90, of zelfs de F80, maar ook van de potentiële toekomstige hypercar van Porsche arriveert!