Na de misschien iets té kleine T03 en de grote C10 blijft Leapmotor zijn gamma verder uitbreiden met compacte modellen die in Europa graag worden gezien. Te beginnen met de B10, een middelgrote elektrische SUV van minder dan 30.000 euro. Die krijgt binnenkort nog een kleiner broertje: de Leapmotor A10, die bij ons B03X zal heten. Een compacte SUV die een premium en high-tech ervaring belooft voor een scherpe prijs. Wat weten we er al over?
De Leapmotor A10 of B03X wordt “meer dan” 4,20 meter lang, 1,80 m breed en 1,60 m hoog, met een wielbasis van een dikke 2,60 m. Dat maakt hem ongeveer even groot als de Renault 4 E-Tech, Opel Mokka en Volvo EX30. Maar ook meer dan 30 cm korter dan zijn grote broer, de B10. Het compacte model wordt het eerste op het nieuwe ‘Global A’-platform van Leapmotor, dat een ruim interieur en een complete technologische uitrusting moet bieden, ondanks het beperkte formaat.

Compleet technologisch aanbod en premium-achtig design
Wat dat betekent? Dat de Leapmotor B03X alle moderne rijhulpsystemen krijgt, een “AI-powered” cockpit en de mogelijkheid om de technologie aan boord te blijven verbeteren via OTA-updates. Qua design zet het model in op de inmiddels bekende lichtsignatuur van het merk, die een “smiley” vormt in de koplampen, zes koetswerkkleuren en 18-duims lichtmetalen velgen.
Nog knappe details: in de voordeuren zit het woord ‘LEAP’ gestanst, de contrasterende C-stijl zorgt voor een visueel “zwevend” dak en we zien ook een groot panoramadak. Het interieur van de Leapmotor B03X krijgen we echter nog niet te zien.

400+ km WLTP-autonomie
Qua prestaties belooft Leapmotor tot 500 km autonomie dankzij een LFP-batterij met een “ultrahoge energiedichtheid”. Dat is wel gemeten volgens de Chinese CLTC-cyclus, die doorgaans 15 tot 20% hoger uitvalt dan onze WLTP-testmethode. Reken dus op meer dan 400 km WLTP eenmaal de B03X in Europa is geland. Wanneer dat gebeurt? Al zeker in januari 2026, want de Leapmotor B03X zal te zien zijn op het Autosalon van Brussel! Daar komt hij naast de hatchback B05 en zijn grote broers B10 en C10 te staan.

Vanaf 25.000 euro?
En de prijs van de B03X? Die is nog niet bekend, maar als de B10 voor minder dan 30.000 euro te koop is, gokken we op zo’n 25.000 euro voor dit veel compactere model. Daarmee zou het de goedkoopste in zijn segment worden, want zelfs de relatief betaalbare Renault 4 E-Tech kost minstens 30.100 euro in zijn Urban Range-versie.













