François Piette

8 MRT 2002

Genève 2002 ‑ De 2002 Corvette – Vrijheid achter het stuur

- De raceversie van de Corvette wil de recente successen bevestigen - De supersportwagen voldoet aan de strenge Euro 4 emissienormen - Een ideale gewichtsverdeling dankzij de transaxle-constructie - Het Head Up Display projecteert de snelheidsmeter op de voorruit Wanneer de C5-R in juni naar Le Mans terugkeert, staat er het Corvette Racing Team weer een drukke tijd te wachten. “De Corvette wil maar wat graag weer de piste op nadat hij het vorige seizoen zo duidelijk domineerde,” vertelt Özcan Keklik, Brand Manager North American Vehicles. Op het erelijstje van de Corvette C5-R prijken de eerste en tweede plaats in de GTS-categorie in Le Mans, alsook de constructeurs- en ploegentitel in de American Le Mans Series. Met de komst van de Brit Oliver Gavin krijgt de renstal er in 2002 een flink pak ervaring bij. De wegversie van de Corvette biedt op zijn beurt ongeëvenaarde prestaties en een uniek rijplezier. Daar staat de nieuwste ontwikkeling van de bekende ‘small block’ motor van Chevrolet garant voor. De LS1 V8 motor van 5,7 liter die achter de vooras gemonteerd is om een ideale gewichtsverdeling mogelijk te maken, ontwikkelt een vermogen van 253 kW/344 pk bij slechts 5400 t/min en levert zijn maximumkoppel van ongeveer 483 Nm al bij 4200 t/min. Het potentiële maximumtoerental laat geen twijfel bestaan over het verbluffend stabiele vermogen dat bereikt kan worden dankzij het verbeterde klepbedieningsmechanisme. De motor van de Corvette klimt gewillig naar 6000 t/min en sprint van 0 tot 100 km/u in slechts 4,7 seconden (automatische transmissie: 5,1 sec). Een gematigd verbruik dankzij de moderne technologie
Advertentie
Advertentie
Advertentie