Smart
Het oude Smart is dood, dit is de nummer 1 van de nieuwe aanpak van het merk.
Het oude Smart is dood, dit is de nummer 1 van de nieuwe aanpak van het merk.
Onze spionnen hebben ook het interieur van deze toekomstige elektrische SUV van Smart in beeld kunnen brengen.
Smart legt de laatste hand aan zijn eerst model van de nieuwe stijl, de #1, die eind dit jaar op de markt moet komen.
Voor de constructeur wordt hij het model van de wedergeboorte.
Veel excentrieker worden ze niet. De Crossblade is een Smart van de eerste generatie waar al het overbodige van is verwijderd… en zelfs een beetje van het noodzakelijke. Geen dak, geen stoffen kap, geen deuren… en zelfs geen voorruit.
De Chinese groep Geely, die onder meer eigenaar is van Volvo, neemt 50 procent van Smart over. De productie van de stadsauto verhuist van Frankrijk naar China.
In Genève toont Smart de “+”-versie van de Forease, het conceptmodel van het salon van Parijs. Waarvoor de “+” staat? Voor een stoffen kap. Komt er een productiemodel aan?
Voor zijn 20ste verjaardag pakt Smart uit met een nieuw conceptmodel voor een cabriolet. Net als de Crossblade vroeger doet de Smart Forease het zonder dak. Gaat hij ook in productie?
In de Verenigde Staten heeft Smart al afscheid genomen van de verbrandingsmotor. Binnenkort volgt Europa: Daimler wil Smart tegen 2020 omvormen tot een 100 procent elektrisch merk.
Een sprint van 0 tot 100 km/u in 4,5 seconden in een volledig elektrische auto. Alleen weggelegd voor Tesla’s? Niet als het van Brabus afhangt. Zij staan in Frankfurt met deze Ultimate E Concept.
In grote steden neemt autodelen tussen particulieren alleen maar toe. Smart wil daar zijn steentje toe bijdragen en het systeem ook veiliger maken.
Samen met DHL wil Smart ervoor zorgen dat je je pakjes voortaan in de koffer van je auto kunt oppikken.
Smart, de constructeur van de stadswagens ForTwo en ForFour, biedt al zijn modellen voortaan ook elektrisch aan. De Electric Drive-modellen worden voorgesteld op het salon van Parijs.
Revolutie op de Zavel! The Mercedes House Brussels verandert tijdelijk in een pop-upstore die gewijd zal zijn aan het merk Smart. Smart City moet de bekendheid van Smart in de Belgische hoofdstad versterken.
“Never change a winning team”: sinds 1998 buigt de Duitse tuner Brabus zich over de Smart om de kleine stadsauto bruisender te maken.
Alle constructeurs, ook de grootsten, hebben allemaal al wel eens af te rekenen gehad met een minder geslaagd model. Een wagen die zijn tijd te ver vooruit was, wiens ontwerp helemaal niet wilde aanslaan of wiens concept eenvoudigweg niet goed was afgestemd op de noden van de markt. Er is vaak meer dan een reden die aan de basis ligt van een model dat niet kan bekoren.
Volgens de Franse vereniging 40 Millions d’Automobilistes, is de Smart ForTwo de meest gestolen wagen in Frankrijk. Hij volgt daarmee zichzelf op.
Kort na de publicatie van een eerste teaser, kunnen we de Smart Fortwo Cabriolet ontdekken in zijn definitieve versie. Zoals verwacht, gebruikt hij hetzelfde concept van een plooibaar dak als de vorige versies.
Na een passage bij het M-departement van BMW krijgt de i4 twee elektromotoren in zijn M50-uitvoering. Daarmee beschikt hij over 800 Nm… en kan hij misschien ook de M4 met zijn ‘archaïsche’ verbrandingsmotor de loef afsteken? Niet zo snel...
De compacte Italiaanse SUV is er eindelijk! Liefhebbers van rijplezier zullen blij zijn, maar misschien gaat dat ten koste van het comfort en de praktische aspecten? Tenzij de situatie net helemaal omgekeerd is...
Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!
Iedereen zet in op elektrificatie, zelfs de meest extreme offroaders. Maar is de combinatie van een 4x4 met een plug-in hybride aandrijving echt een geslaagde cocktail?
Nog nooit eerder werden zoveel van deze unieke voertuigen op dezelfde plek getoond! Je kan ze tot 14 juni 2022 ontdekken in Luxemburg!
Een door Bertone getekende coupé die ruim genoeg is voor 4 mensen en hun bagage, en dat voor minder dan 3.000 euro? Ja dat kan, en ook als cabrio is deze Opel Astra G betaalbaar: voor minder dan 5.000 euro heb je al een mooi exemplaar.
Het voordeel bij Tesla is dat de modellen maar weinig veranderd zijn in de loop der jaren en dus niet verouderd lijken. En natuurlijk is er de toegang tot het Supercharger-netwerk! Jammer genoeg betekent dat ook dat ze eerder aan de prijs blijven...
Dit is één van de meest gewilde auto’s ter wereld: een Ferrari 340 MM Spider met een koetswerk van Vignale. Er werden slechts 4 exemplaren gebouwd, waarvan er de afgelopen 10 jaar geen enkele geveild werd...