Smart
Hij wordt eind deze maand officieel voorgesteld op het Salon van Chengdu (China).
Hij wordt eind deze maand officieel voorgesteld op het Salon van Chengdu (China).
Het oude Smart is dood, dit is de nummer 1 van de nieuwe aanpak van het merk.
Onze spionnen hebben ook het interieur van deze toekomstige elektrische SUV van Smart in beeld kunnen brengen.
Smart legt de laatste hand aan zijn eerst model van de nieuwe stijl, de #1, die eind dit jaar op de markt moet komen.
Voor de constructeur wordt hij het model van de wedergeboorte.
Veel excentrieker worden ze niet. De Crossblade is een Smart van de eerste generatie waar al het overbodige van is verwijderd… en zelfs een beetje van het noodzakelijke. Geen dak, geen stoffen kap, geen deuren… en zelfs geen voorruit.
De Chinese groep Geely, die onder meer eigenaar is van Volvo, neemt 50 procent van Smart over. De productie van de stadsauto verhuist van Frankrijk naar China.
In Genève toont Smart de “+”-versie van de Forease, het conceptmodel van het salon van Parijs. Waarvoor de “+” staat? Voor een stoffen kap. Komt er een productiemodel aan?
Voor zijn 20ste verjaardag pakt Smart uit met een nieuw conceptmodel voor een cabriolet. Net als de Crossblade vroeger doet de Smart Forease het zonder dak. Gaat hij ook in productie?
In de Verenigde Staten heeft Smart al afscheid genomen van de verbrandingsmotor. Binnenkort volgt Europa: Daimler wil Smart tegen 2020 omvormen tot een 100 procent elektrisch merk.
Een sprint van 0 tot 100 km/u in 4,5 seconden in een volledig elektrische auto. Alleen weggelegd voor Tesla’s? Niet als het van Brabus afhangt. Zij staan in Frankfurt met deze Ultimate E Concept.
In grote steden neemt autodelen tussen particulieren alleen maar toe. Smart wil daar zijn steentje toe bijdragen en het systeem ook veiliger maken.
Samen met DHL wil Smart ervoor zorgen dat je je pakjes voortaan in de koffer van je auto kunt oppikken.
Smart, de constructeur van de stadswagens ForTwo en ForFour, biedt al zijn modellen voortaan ook elektrisch aan. De Electric Drive-modellen worden voorgesteld op het salon van Parijs.
Revolutie op de Zavel! The Mercedes House Brussels verandert tijdelijk in een pop-upstore die gewijd zal zijn aan het merk Smart. Smart City moet de bekendheid van Smart in de Belgische hoofdstad versterken.
“Never change a winning team”: sinds 1998 buigt de Duitse tuner Brabus zich over de Smart om de kleine stadsauto bruisender te maken.
Alle constructeurs, ook de grootsten, hebben allemaal al wel eens af te rekenen gehad met een minder geslaagd model. Een wagen die zijn tijd te ver vooruit was, wiens ontwerp helemaal niet wilde aanslaan of wiens concept eenvoudigweg niet goed was afgestemd op de noden van de markt. Er is vaak meer dan een reden die aan de basis ligt van een model dat niet kan bekoren.
Volgens de Franse vereniging 40 Millions d’Automobilistes, is de Smart ForTwo de meest gestolen wagen in Frankrijk. Hij volgt daarmee zichzelf op.
Een krachtige aandrijving, een luxueus en ruim interieur en compleet geruisloos, zijn dat de ingrediënten voor een ware VIP-ervaring? Wij konden afgelopen week de EQV 300 testen en onderzochten of dit model geschikt is voor iemand die zoekt naar een luxueuze en polyvalente MPV.
Nissan en Toyota hebben een andere visie op hybride aandrijvingen. Maar hoe doet de nieuwe e-Power in de Qashqai het in vergelijking met het beproefde systeem van de Corolla Cross?
De brave RAV4 trekt zijn sporttenue aan voor zijn nieuwe GR Sport-uitvoering. Naast de uiterlijke aanpassingen krijgt de Japanse hybride SUV ook een strakkere ophanging. Tijd om na te gaan of dat het stuurgevoel scherper heeft gemaakt.
Alpine breidt zijn A110-gamma naar boven toe uit met een nieuwe versie, één met de ‘R’ van radicaal. En dan vooral radicaal lichter, dankzij het intensief gebruik van koolstofvezel! De apotheose in afwachting van de grote sprong naar… elektrische modellen?
Een Rolls voor de prijs van een hatchback, lijkt je dat wel iets? Dan stellen we je de Rolls-Royce Silver Spirit voor, een icoon uit de jaren ‘80.
Een kans om tegen een betaalbare prijs een stuk Lotus-geschiedenis in handen te krijgen.
De waarde van dit model, met amper 150 km op de teller, wordt geschat op tussen de 3 en 4 miljoen euro.
Twee van de drie auto’s, uit de collectie van een overleden Nederlandse verzamelaar, beschikken over een uitzonderlijk palmares in de autosport!