MG
De Britse constructeur onder een Chinees dak heeft zijn MG4 een boost gegeven, waardoor hij nu 435 pk uitspuwt. Maar dan voor de prijs van een twee keer minder krachtige compacte EV! Mirakel of mislukking?
De Britse constructeur onder een Chinees dak heeft zijn MG4 een boost gegeven, waardoor hij nu 435 pk uitspuwt. Maar dan voor de prijs van een twee keer minder krachtige compacte EV! Mirakel of mislukking?
Deze MG verenigt elektrisch rijden, een redelijke prijs en een SUV-bouw die nog steeds erg in de smaak valt bij klanten. Een auto die perfect voldoet aan de verwachtingen van zijn tijd, dus?
De MG ZS kwam eerst als EV naar België, maar intussen kan je hem ook kopen met een benzinemotor, waarmee je wel bijzonder veel auto krijgt voor het geld...
Op papier heeft de MG4 alles in zich om het segment van de compacte elektrische wagens flink op te schudden. Maar is hij sterk genoeg om het op te nemen tegen een van de marktleiders, zoals de Renault Mégane E-Tech?
De MG4 benadert op een rationele manier een segment dat de neiging heeft om dat niet te zijn… En dat aan een aantrekkelijke prijs! Maar is deze ‘ster van het Autosalon’ een aanrader?
Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!
MG trekt, gewapend met zijn elektrische SUV Marvel R, ten strijde op de Europese markt. Daar krijgt het onder andere af te rekenen met Skoda en diens Enyaq. Maar heeft hij genoeg munitie in huis om het op te nemen tegen deze tegenstander?
De Chinees geworden Britse autobouwer MG lanceert zijn tweede elektrische model na de SUV ZS. Deze keer gaat het om een grotere SUV met futuristische lijnen: de Marvel R. Kan die de Europese markt veroveren?
Na een overtuigende elektrische SUV ZS biedt MG, het kleine Britse merk dat Chinees is geworden, een groter plug-inhybride model aan, de EHS. Kan deze tweede SUV het imago veranderen?
Het was een van de verrassingen op het jongste salon van Brussel: de terugkeer van het merk MG, dat vandaag Chinees is, met de SUV ZS EV. Wat gaf onze eerste kennismaking met een elektrische SUV uit China?
De MG Midget, de microscopische roadster uit de jaren 60 en 70, is ook een van de vrolijkste kleine auto’s! Ongelooflijk leuk om mee te rijden, en hij blijft betaalbaar… Interesse gewekt? Stap dan even mee in!
Zin om grote vlaktes te doorkruisen achter het stuur van een lekker ouderwetse cabrio? Kom dan maar mee. Niet naar de Route 66 aan de andere kant van de oceaan, want ook hier in België hebben we een weg met hetzelfde mythische nummer. Vooral het gedeelte Stavelot-Hoei is erg leuk.
Een roadster is per definitie een auto waarbij rijplezier een hoofdrol speelt. Vier wielen, een gewillige motor, twee stoelen, weinig gewicht en een dak dat afgenomen kan worden zijn essentiële ingrediënten. Deze eerder spartaans uitgevoerde wagentjes getuigen meestal van een ongelooflijk simpel ontwerp waar enkel rijden centraal staat. Zelfs van de eerste auto’s werden dergelijke versies gebouwd en ook heden ten dage hangt men daarbij hetzelfde basisconcept aan. Daarom hebben we twee modellen tegenover elkaar gezet die, ondanks hun 30 jaren verschil in ouderdom, de zelfde filosofie aanhangen. Zowel de Mazda MX5 als de MG Midget vormden voor velen de toegang tot deze aparte wereld…
Een roadster is per definitie een auto waarbij rijplezier een hoofdrol speelt. Vier wielen, een gewillige motor, twee stoelen, weinig gewicht en een dak dat afgenomen kan worden zijn essentiële ingrediënten. Deze eerder spartaans uitgevoerde wagentjes getuigen meestal van een ongelooflijk simpel ontwerp waar enkel rijden centraal staat. Zelfs van de eerste auto’s werden dergelijke versies gebouwd en ook heden ten dage hangt men daarbij hetzelfde basisconcept aan. Daarom hebben we twee modellen tegenover elkaar gezet die, ondanks hun 30 jaren verschil in ouderdom, de zelfde filosofie aanhangen. Zowel de Mazda MX5 als de MG Midget vormden voor velen de toegang tot deze aparte wereld…
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
De snelladers van Lotus halen een laadvermogen tot 450 kW!
De eerste Cybertrucks zijn eindelijk van de band gerold in de Gigafactory in Texas en aan klanten overhandigd! Een elektrische pick-up die veel van de beloften van 4 jaar geleden nakomt, maar niet allemaal...
Net als bij de vorige generatie krijgt de E-Klasse break opnieuw een avontuurlijke All-Terrain-versie. Welke voordelen brengt die met zich mee?
Er zijn drie redenen waarom elektrische wagens op middellange termijn goedkoper zullen worden.
Deze Ferrari 250 GTO heeft 51,7 miljoen dollar opgeleverd in New York, omgerekend 47,55 miljoen euro tegen de huidige wisselkoers!
Vanaf volgend jaar zullen Amerikanen een Hyundai zoals elk ander spulletje kunnen kopen op Amazon.