Infiniti
Met een drukgevoede V6 van meer dan 400 pk en een agressieve lijn lijkt deze coupé richting BMW M4 en Audi RS5 te lonken. Toch biedt dit model heel wat anders…
Met een drukgevoede V6 van meer dan 400 pk en een agressieve lijn lijkt deze coupé richting BMW M4 en Audi RS5 te lonken. Toch biedt dit model heel wat anders…
De merknaam Infiniti is nog geen grote bekende op onze Europese wegen, maar toch zet Infiniti ondertussen stevig voet op onze bodem. Eerst was er de Q50 die vrolijk in de poel sprong waar het trio Audi A4 - BMW 3-Reeks en Mercedes C-Klasse de plak zwaait. De Q50 bracht het er goed van af, ook in de verkoopcijfers. Nu schakelt Infiniti met deze Q30 een versnelling hoger. Hij zal in het segment van de Audi A3, BMW 1-Reeks en Mercedes A-Klasse de lat hoger willen leggen.
Infiniti, het luxemerk van Nissan, heeft een woelige periode achter de rug in België maar lijkt nu op de goede weg. Op het juiste moment, want de premiumconstructeur heeft nu enkele aantrekkelijke modellen. Dit is de Q50S Hybride, een vrij exotische wagen.
Je ziet ze overal: de Audi A4, BMW 3-Serie en Mercedes C-Klasse. Dit trio van Duitse berlines heeft de straat en de bedrijven veroverd, maar er zijn nog enkele merken die weerstand bieden met hun eigen argumenten. In afwachting van de mooie XE van Jaguar presenteren we de Q50 van Infiniti met een motor van … Mercedes.
Het luxemerk van Nissan werd in 1989 geboren in de Verenigde Staten en verscheen eerst in Europa via parallelle importeurs, voor het merk vanaf 2008 officieel ingevoerd werd. Op hetzelfde moment verscheen de tweede generatie van de FX, die tot 2010 moest wachten op een dieselmotor die beter aangepast is aan onze markt. De eerste FX’en die in 2003 Europa binnendruppelden via de dure grijze import hadden al een vloeiende en dynamische lijn, die door deze tweede generatie verbeterd en opnieuw geïnterpreteerd wordt.
Infiniti, een nog relatief onbekend merk in België, werd iets meer dan twintig jaar geleden geboren in de Verenigde Staten omdat Nissan een premiummerk wilde creëren. Het gamma werd in Europa eerst parallel ingevoerd, maar is nu ook via officiële weg verkrijgbaar en bestaat uit de G, M, EX en FX.
Het segment van de premiumcabrio’s heeft er een nieuwe en charmante concurrent bij. Hij komt uit het land van de rijzende zon en behaagt met zijn knappe lijn en de schorre klank van zijn motor. Door het beperkte dealernet en zijn grote benzinemotor zal hij geen verkooprecords breken, maar zijn commercieel debuut in België is in ieder geval bemoedigend. Deze schoonheid heeft aan troeven geen gebrek.
De compacte Infiniti EX37 ziet er sportief uit. Nochtans is deze SUV (Sports Utility Vehicle) voor de gewone baan bedoeld. De Mazda CX-7 deed hem dit al voor, maar hier begeven de Japanners zich toch op een hoger niveau.
Infiniti is voor Nissan wat Lexus is voor Toyota. Een prestigemerk. Maar in tegenstelling tot Lexus, ziet Infiniti het heel wat sportiever. Bij deze coupé wordt dat nog eens extra in de verf gezet. Infiniti wil de potentiële klant overtuigen met styling, afwerking en imago, en dat aan een scherpe prijs. Met bovendien een uitstekende dienst na verkoop.
Het kan op het eerste zicht ongeloofwaardig lijken, maar de voorvader van de Audi 60 was wel degelijk… een Mercedes concept car!
Het is wel nog wachten tot de volgende generatie van de dakloze Brit.
10 jaar na de lancering van de hybride hypercar wordt de P1 eindelijk dakloos! Maar Lanzante heeft daarbij een handje moeten helpen...
Een lange tocht die in schoonheid afgesloten werd met enkele rondes op het circuit van Silverstone!
De resultaten die behaald werden op dit circuit uitgerust met inductielaadlussen zijn bemoedigend.
Relax. Dat is de naam die Toyota koos voor zijn nieuwe aanbod van 10 jaar/200.000 km garantie. Een gratis programma dat zowel geldt voor nieuwe als tweedehands Toyota’s.
Een project voor de auto-industrie, maar dat ook ruimer toegepast kan worden!
De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?