Mitsubishi
Om gebruik te maken van de afnemende concurrentie in het stadswagensegment geeft Mitsubishi zijn Space Star een tweede opfrisbeurt. Het schuwt daarbij alle risico’s.
Om gebruik te maken van de afnemende concurrentie in het stadswagensegment geeft Mitsubishi zijn Space Star een tweede opfrisbeurt. Het schuwt daarbij alle risico’s.
Na een eerste facelift in 2015 krijgt de plug-inhybride Outlander nu grondige technische wijzigingen. Maakt dat deze SUV met elektrische ziel nog interessanter?
De toekomst is volgens de Japanners elektrisch, of toch minstens hybride. Mitsubishi stak zijn teen in 2013 al in het water om de temperatuur te meten met de Outlander PHEV. Zwemklaar, zo bleek: de hybride SUV werd een schot in de roos.
Met deze Eclipse Cross hoopt Mitsubishi zichzelf weer in de kijker te werken. De looks van de middelgrote SUV trekken de aandacht alvast, maar is dat voldoende om klanten te overtuigen in dit hypercompetitieve segment?
Mitsubishi, dat sinds vorig jaar deel uitmaakt van de Alliantie Renault-Nissan, presenteert vandaag de Eclipse Cross. De compacte SUV komt tussen de ASX en de Outlander te staan.
Het duurde zeven jaren om hem te ontwikkelen. En als je zijn techniek bekijkt, begrijp je snel waarom. De inspanningen lonen, want Mitsubishi noteerde al 12.000 bestellingen, waarvan 8.900 alleen in Nederland.
Nog voor de pers hem kon testen, werden er in Nederland al 11.000 exemplaren van verkocht. We hebben het over de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV, een cryptische omschrijving van een plug-inhybride. Mitsubishi belooft een SUV met 200 pk, vierwielaandrijving en een CO2-uitstoot van 44 g/km. Waar of niet waar?
“De verborgen schoonheid van de lelijkerds zie je meteen”, zong de grote Serge Gainsbourg. Zonder de nieuwe Outlander lelijk te noemen, mogen we zeggen dat hij een glad en rustig uiterlijk heeft, nogal ingetogen. Nochtans is alles nieuw en heeft hij alle uitrusting om met de besten van het segment te strijden. Hoe brengt hij het ervan af?
Mitsubishi profiteert van de lancering van de Space Star om uit te pakken met een stuntprijs: 8.990 euro. Wie doet beter? Dacia natuurlijk. Hoewel de Sandero in het gamma klimt, laat het lowcostmerk zich uiteraard niet kloppen op eigen terrein. Maar wat hebben deze twee spaarzaamheidskampioenen meer te bieden dan hun prijs? Wie overtuigt het meest bij dagelijks gebruik?
Op het eerste zicht is het moeilijk om deze Space Star te situeren. Hij is niet echt de vervanger van de Colt, dat uit de catalogus verdwijnt, zit tussen twee segmenten en kreeg een nieuwe naam voor zijn lancering op de Europese markt. Een nieuwe stadswagen dat wat verwarring met zich meebrengt, maar wel veel te bieden heeft ...
De situatie bij Mitsubishi in Europa lijkt dramatisch. De verkoop is ingestort en de producten zijn gedateerd, allemaal weinig hoopgevend voor de toekomst. Maar het nieuwe model ASX is mogelijk de redder in nood. Hij heeft alles om Europa te verleiden, te beginnen met een kleine dieselmotor.
Hou je van het betere bochtenwerk? Dan hou je zeker van de Mitsubishi Lancer Evo! We kennen hem al jaren als de eeuwige rivaal van de Subaru Impreza WRX STI. De Evo … evolueerde gedurende die jaren van een duivels efficiënte rijderswagen naar … een nog betere versie. We zijn ondertussen al aan nummer 10 beland. Maar zeg dit toch maar niet te luid want de marketing afdeling van Mitsubishi hoort dit niet zo graag. Is het misschein omdat hij wat zachter, minder brutaal is geworden. Mitsubishi wil immers dat hun Evo de strijd aangaat met de BMW M3 of nog de Audi S4. Een serieuze challenge…
In Japan rijdt hij al over de wegen en volgend jaar zal hij ook gecommercialiseerd worden: de elektrische wagen. Wij mochten hem al eens testen op onze Belgische wegen en in realistische rijomstandigheden.
Zeg nooit Lancer “Evo X” , maar wel Lancer “Evolution” tegen deze nieuwe Mitsubishi. Deze naamsverandering zou wel eens een teken aan de wand kunnen zijn, waarmee de Japanners om duidelijk willen maken dat zij van de radicale rallymonsters-lijn af willen en nu een meer “soft” imago aankleven. Maar is de “Evo” dan zijn ziel kwijt?
De nieuwe Lancer wordt op hetzelfde platform als de Chrysler Sebring en de Dodge Avenger gebouwd. Concreet betekent dit dat hij tegenover zijn voorganger wat groeit. Maar in tegenstelling van de Amerikaanse familie trekt deze mooie Japanner eerder de sportieve kaart. Een simpele blik op zijn uiterlijk zou je daarvan moeten overtuigen, zeker als je hem van voren bekijkt.
Voortgaand op het feit dat de Pajero klanten trouw zijn, en aan hun echte terreinwagen gehecht zijn, doet Mitsubishi wat van hen verwacht wordt. Verder doen zoals ze bezig waren...
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
Kia heeft de Sorento grondig herzien voor 2024 met een nieuwe look voor zowel het koetswerk als het interieur.
De Tesla Model 3 krijgt opnieuw een sportieve topversie in de eerste helft van volgend jaar. En het zou de moeite moeten zijn...
Er zijn drie redenen waarom elektrische wagens op middellange termijn goedkoper zullen worden.
Vanaf volgend jaar zullen Amerikanen een Hyundai zoals elk ander spulletje kunnen kopen op Amazon.
Net als bij de vorige generatie krijgt de E-Klasse break opnieuw een avontuurlijke All-Terrain-versie. Welke voordelen brengt die met zich mee?
Deze Ferrari 250 GTO heeft 51,7 miljoen dollar opgeleverd in New York, omgerekend 47,55 miljoen euro tegen de huidige wisselkoers!