Audi
De Duitser strijdt niet met dezelfde wapens als de gezins-SUV van de Amerikaanse elektro-specialist. Maar mag hij toch hopen op een overwinning?
De Duitser strijdt niet met dezelfde wapens als de gezins-SUV van de Amerikaanse elektro-specialist. Maar mag hij toch hopen op een overwinning?
Geconfronteerd met de meest recente X4 van BMW en de nieuwe Mercedes GLC zag Audi zich verplicht zijn Q5 te vernieuwen. Een operatie die niet beperkt blijft tot een simpele visuele facelift, samen met een nieuwe ‘coupé’ uitvoering, maar één die ook technologische en mechanische nieuwigheden met zich meebrengt!
Voor zijn derde leven doet de RS 3 het opnieuw met de charismatische ‘5-in-lijn’ van Audi. Maar dit keer biedt hij iets meer frivoliteit dankzij zijn Torque Splitter. Het perfecte recept?
Na zijn eerste elektrische topmodellen verwelkomt Audi vandaag een meer ‘betaalbare’ SUV in zijn e-tronfamilie: de Q4 e-tron. Is hij ondanks zijn minder elitaire prijskaartje nog even interessant voor dagelijks gebruik?
12 cilinders, 960 pk, 1.250 Nm aan koppel en… 8 deuren? Deel alles door twee en je bekomt ons supersportieve duel: BMW M3 tegen Audi RS5 Sportback. Maar wie komt als winnaar uit de bus?
Professionele bestuurders hebben het al goed begrepen: wie nog een interessante fiscale aftrekbaarheid wil genieten, kan niet anders dan voor een geëlektrificeerde aandrijflijn kiezen. Maar wat moet je nu kiezen: een plug-inhybride of een pure EV?
Audi zet zijn elektrisch offensief verder, deze keer door het etiket ‘e-tron’ te kleven op een koetswerk dat laag over de grond scheert: de e-tron GT. Een kennismaking met deze grondraket onder hoogspanning in zijn topversie RS… met bijna 650 pk.
De A1 Citycarver is op een manier de Allroad-versie van Audi’s stadswagen, maar dan zonder vierwielaandrijving. Behoudt deze cross-overversie de kwaliteiten van de klassieke A1?
SUV-coupés voortgestuwd door vette benzine-V8’s van 600 pk, is er iets meer politiek incorrect in dit tijdperk waar op elke gram CO2 wordt gejaagd?
De komst van de vierde generatie van de Audi A3 is een coming-of-age verhaal. Op stilistisch en technologisch vlak komt hij tot volle ontwikkeling. Hij is minder passe-partout en krijgt ook een aangepast motorenpalet en onderstel.
Met zijn Lamborghini Urus-achtige uitstraling is de nieuwe RS Q3 Sportback van Audi een van de meest te duchten compacte SUV’s van het moment.
Waarom zou een monster van 600 pk niet welopgevoed kunnen zijn?
De SUV Q5 van Audi was in zijn vorige leven nog een ‘gewone’ hybride, maar nu gaat hij aan de stekker. Versterkt hij daarmee zijn aantrekkingskracht?
Het gaat snel: de Audi TT blies vorig jaar 20 kaarsjes uit. De gelegenheid om de intussen alweer derde generatie aan een kleine facelift te onderwerpen. Wij trokken eropuit met de Roadster om te zien wat die facelift hem oplevert.
Als hoofd van de SUV-afdeling mag je je niet laten inhalen door ondergeschikten. Niet op stilistisch vlak, en vooral niet op technologisch vlak. Dankzij deze facelift hoeft de Audi Q7 de kleinere Q-modellen niets meer te benijden.
Is aardgas een volwaardig alternatief voor dieselmotoren die steeds meer onder druk staan? Antwoord in deze confrontatie tussen twee identieke Audi A5 Sportbacks, die weliswaar 35 TDI en 40 g-tron heten.
De facelift lijkt minimaal, maar dat is niet verwonderlijk bij Audi. De connectiviteit neemt wel toe en hij rijdt discreet elektrisch… maar heeft ook nog steeds een diesel.
Wie het nog niet wist, die weet het nu: Audi’s allereerste elektrische SUV, de e-tron, wordt in ons land gebouwd. Benieuwd wat een rijtest op eigen bodem oplevert? Wij ook.
Een lange tocht die in schoonheid afgesloten werd met enkele rondes op het circuit van Silverstone!
Het kan op het eerste zicht ongeloofwaardig lijken, maar de voorvader van de Audi 60 was wel degelijk… een Mercedes concept car!
Het is wel nog wachten tot de volgende generatie van de dakloze Brit.
10 jaar na de lancering van de hybride hypercar wordt de P1 eindelijk dakloos! Maar Lanzante heeft daarbij een handje moeten helpen...
Relax. Dat is de naam die Toyota koos voor zijn nieuwe aanbod van 10 jaar/200.000 km garantie. Een gratis programma dat zowel geldt voor nieuwe als tweedehands Toyota’s.
De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?
Een project voor de auto-industrie, maar dat ook ruimer toegepast kan worden!
De resultaten die behaald werden op dit circuit uitgerust met inductielaadlussen zijn bemoedigend.