Audi
De grote ‘Made in Brussels’ elektrische SUV krijgt een facelift, verandert van naam, krijgt een groter rijbereik en een verbeterde ophanging. Alles om niet in de schaduw komen te staan van zijn toekomstige kleine broer...
De grote ‘Made in Brussels’ elektrische SUV krijgt een facelift, verandert van naam, krijgt een groter rijbereik en een verbeterde ophanging. Alles om niet in de schaduw komen te staan van zijn toekomstige kleine broer...
Na de V10 van de R8 GT konden we ook kennismaken met de vijfcilinders van de Audi RS3 Performance en de TT RS Iconic Edition! Geen gebrek aan beperkte reeksen bij Audi! Maar ze lijken niet echt op elkaar...
De Duitse bolide is allesbehalve een 'Grand Tourer', maar eerder een sportieve vechtersbaas!
Onder andere dankzij een herwerkte ophanging, klank en differentieel, zijn de RS 4 en de RS 5 nu beklijvender dan ooit!
De Duitser strijdt niet met dezelfde wapens als de gezins-SUV van de Amerikaanse elektro-specialist. Maar mag hij toch hopen op een overwinning?
Geconfronteerd met de meest recente X4 van BMW en de nieuwe Mercedes GLC zag Audi zich verplicht zijn Q5 te vernieuwen. Een operatie die niet beperkt blijft tot een simpele visuele facelift, samen met een nieuwe ‘coupé’ uitvoering, maar één die ook technologische en mechanische nieuwigheden met zich meebrengt!
Voor zijn derde leven doet de RS 3 het opnieuw met de charismatische ‘5-in-lijn’ van Audi. Maar dit keer biedt hij iets meer frivoliteit dankzij zijn Torque Splitter. Het perfecte recept?
Na zijn eerste elektrische topmodellen verwelkomt Audi vandaag een meer ‘betaalbare’ SUV in zijn e-tronfamilie: de Q4 e-tron. Is hij ondanks zijn minder elitaire prijskaartje nog even interessant voor dagelijks gebruik?
12 cilinders, 960 pk, 1.250 Nm aan koppel en… 8 deuren? Deel alles door twee en je bekomt ons supersportieve duel: BMW M3 tegen Audi RS5 Sportback. Maar wie komt als winnaar uit de bus?
Professionele bestuurders hebben het al goed begrepen: wie nog een interessante fiscale aftrekbaarheid wil genieten, kan niet anders dan voor een geëlektrificeerde aandrijflijn kiezen. Maar wat moet je nu kiezen: een plug-inhybride of een pure EV?
Audi zet zijn elektrisch offensief verder, deze keer door het etiket ‘e-tron’ te kleven op een koetswerk dat laag over de grond scheert: de e-tron GT. Een kennismaking met deze grondraket onder hoogspanning in zijn topversie RS… met bijna 650 pk.
De A1 Citycarver is op een manier de Allroad-versie van Audi’s stadswagen, maar dan zonder vierwielaandrijving. Behoudt deze cross-overversie de kwaliteiten van de klassieke A1?
SUV-coupés voortgestuwd door vette benzine-V8’s van 600 pk, is er iets meer politiek incorrect in dit tijdperk waar op elke gram CO2 wordt gejaagd?
De komst van de vierde generatie van de Audi A3 is een coming-of-age verhaal. Op stilistisch en technologisch vlak komt hij tot volle ontwikkeling. Hij is minder passe-partout en krijgt ook een aangepast motorenpalet en onderstel.
Met zijn Lamborghini Urus-achtige uitstraling is de nieuwe RS Q3 Sportback van Audi een van de meest te duchten compacte SUV’s van het moment.
Waarom zou een monster van 600 pk niet welopgevoed kunnen zijn?
De SUV Q5 van Audi was in zijn vorige leven nog een ‘gewone’ hybride, maar nu gaat hij aan de stekker. Versterkt hij daarmee zijn aantrekkingskracht?
Het gaat snel: de Audi TT blies vorig jaar 20 kaarsjes uit. De gelegenheid om de intussen alweer derde generatie aan een kleine facelift te onderwerpen. Wij trokken eropuit met de Roadster om te zien wat die facelift hem oplevert.
Genoeg om een paar plaatsen te klimmen in de lijst van snelste breaks...
Onderzoekers van het merk denken aan concepten om de veiligheid te verbeteren en zelfs leveringen onderweg mogelijk te maken!
Nu Porsche zijn 75ste verjaardag viert, besloot het merk om een nieuw leven te geven aan de 959 die in 1986 na 14.000 km tweede finishte in de Parijs-Dakar-rally.
Hij zal gebruikt worden bij een expeditie van de Noord- naar de Zuidpool
Een Rolls voor de prijs van een hatchback, lijkt je dat wel iets? Dan stellen we je de Rolls-Royce Silver Spirit voor, een icoon uit de jaren ‘80.
De waarde van dit model, met amper 150 km op de teller, wordt geschat op tussen de 3 en 4 miljoen euro.
Een kans om tegen een betaalbare prijs een stuk Lotus-geschiedenis in handen te krijgen.
Twee van de drie auto’s, uit de collectie van een overleden Nederlandse verzamelaar, beschikken over een uitzonderlijk palmares in de autosport!