Recente tests

BMW 320e Touring vs Volvo V60 T6: Onvoorstelbaar spannend!

BMW 320e Touring vs Volvo V60 T6: Onvoorstelbaar spannend!

Onze twee concurrenten vinken veel vakjes af om een goede huisvader te kunnen overtuigen: een dynamische uitstraling, een prestigieus embleem, een fiscaal voordelige hybride, en een grote koffer.. Maar wie gaat er met de overwinning aan de haal?

3,9 /5 Test: BMW 220i Coupé, rationeel plezier

Test: BMW 220i Coupé, rationeel plezier

Na onze test van de M240i nemen we nu het stuur van de kleinste 2-Reeks Coupé. Die is minder krachtig, maar ook toegankelijker. Is hij dan nog steeds even fijn om mee te rijden?

BMW iX3 vs Volvo C40 Recharge: populaire maar niet echt volks geprijsde stekker-SUV’s

BMW iX3 vs Volvo C40 Recharge: populaire maar niet echt volks geprijsde stekker-SUV’s

Moet je volgende bedrijfswagen elektrisch zijn en hou je van SUV’s? Dan zouden de BMW iX3 en de Volvo C40 Recharge wel eens deel kunnen uitmaken van je selectie. Maar welke kies je?

4,0 /5 Test BMW i4 M50: comfortabele katapult

Test BMW i4 M50: comfortabele katapult

Na een passage bij het M-departement van BMW krijgt de i4 twee elektromotoren in zijn M50-uitvoering. Daarmee beschikt hij over 800 Nm… en kan hij misschien ook de M4 met zijn ‘archaïsche’ verbrandingsmotor de loef afsteken? Niet zo snel...

3,9 /5 Test: BMW M240i xDrive, plezier in het vizier

Test: BMW M240i xDrive, plezier in het vizier

Terwijl de 1-Reeks een brave voorwieltrekker is geworden heeft BMW voor zijn nieuwe 2-Reeks vastgehouden aan een achterwielaangedreven architectuur. Maar weet die nog steeds de “Freude am Fahren” te bieden die het merk zo dierbaar is?

BMW 128ti vs VW Golf GTI: München opent het vuur op Wolfsburg

BMW 128ti vs VW Golf GTI: München opent het vuur op Wolfsburg

De derde generatie van de 1-Reeks luidde de overstap op voorwielaandrijving in voor de compacte BMW, maar ook de terugkeer van het sportieve logo “ti”. Leidt de herrijzenis van dit legendarische logo tot ongerustheid bij de oervader van het segment?

4,1 /5 Test: BMW M4, Magische formule

Test: BMW M4, Magische formule

De gapende muil van deze M4 doet onmiskenbaar even veel hoofden draaien wanneer hij voorbij komt als dat hij toogdiscussies voedt Maar doen zijn gebrul, zijn prestaties en zijn evenwicht ook het hart van liefhebbers sneller slaan? We zochten het uit met een “basis”-M4 met manuele versnellingsbak.

3,9 /5 BMW M8 Competition Gran Coupé: GT van extremen

BMW M8 Competition Gran Coupé: GT van extremen

Doorgaans staat de M-versie van een Beier voor efficiëntie en circuitplezier. Maar BMW omschrijft deze M8 Gran Coupé als de eerste luxewagen van de M-afdeling. Heeft hij dan een sportieve inborst of is het een echte GT?

3,8 /5 Test: BMW 545e, dynamische hybride

Test: BMW 545e, dynamische hybride

De BMW 5-Reeks ondergaat een lichte opfrisbeurt en krijgt daarbij nieuwe technologie aangemeten en vooral mildhybride techniek. Daarnaast komt er een nieuwe plug-inhybride variant bij die stroom combineert met de romigheid van een zescilinder.

3,8 /5 Test BMW 2-Reeks Gran Coupé: nieuwe succesversie?

Test BMW 2-Reeks Gran Coupé: nieuwe succesversie?

BMW blijft zijn catalogus uitbreiden met nieuwe silhouetten. Deze keer is het geen X-koetswerk, want BMW combineert zijn Gran Coupé-thema met voorwielaandrijving. Kan het zo de kaas van de boterham van de Mercedes CLA eten?

3,9 /5 Getest: BMW 330e, succesnummer

Getest: BMW 330e, succesnummer

Nu BMW zijn nieuwe 3-Reeks boven de doopvont heeft gehouden, worden alle modelvarianten vernieuwd. Zo ook de plug-inhybride 330e, die voor het eerst ook verkrijgbaar is als Touring.

3,8 /5 Getest: BMW 1-Reeks, strakker keurslijf

Getest: BMW 1-Reeks, strakker keurslijf

Het Beierse instapmodel, dat vandaag aan zijn derde generatie toe is, laat misschien wel zijn meest unieke kenmerk achterwege. De nieuwe 1 ruilt zijn achterwielaandrijving immers in voor voorwielaandrijving. Benieuwd wat dat oplevert in deze eerste kennismaking.

3,9 /5 Getest: BMW 3-Reeks Touring, lokale favoriet

Getest: BMW 3-Reeks Touring, lokale favoriet

Geen nieuwe BMW 3-Reeks zonder nieuwe Touring. Die breakversie is al jarenlang een favoriet op de Europese markt. Hoog tijd voor een eerste kennismaking dus.

3,9 /5 Rijtest: BMW M850i xDrive Cabrio, dakloze grand tourer

Rijtest: BMW M850i xDrive Cabrio, dakloze grand tourer

BMW breidt zijn 8-Reeks-familie in sneltempo uit. Na de 8-Reeks Coupé kwam er al snel een 8-Reeks Cabrio, en ook de 8-Reeks Gran Coupé heeft zich intussen al prijsgegeven. Wij reden de cabrioletversie in zijn krachtigste variant: als M850i.

3,6 /5 Rijtest: BMW Z4 sDrive 20i, met dank aan Japan

Rijtest: BMW Z4 sDrive 20i, met dank aan Japan

Na lang twijfelen is hij dan toch teruggekeerd: de BMW Z4. De Duitse roadster is er als opzwepende M40i nog steeds met zescilinder-in-lijn, maar wij gingen voor de basisversie met viercilinder. Tijd voor een eerste kennismaking.

3,6 /5 Rijtest: BMW X7 xDrive 40i, het slagschip als vlaggenschip

Rijtest: BMW X7 xDrive 40i, het slagschip als vlaggenschip

Als het regent in Stuttgart, druppelt het in München. Mercedes heeft met de GLS al enkele jaren een luxe-SUV, en dat kon BMW niet langer onbeantwoord laten passeren. Het resultaat: de BMW X7. Benieuwd of die meer is dan zomaar een grotere X5? Wij ook.

3,8 /5 Rijtest: BMW 840d, terugkeer van een icoon?

Rijtest: BMW 840d, terugkeer van een icoon?

Dit jaar is het twintig jaar geleden dat de BMW 8-Reeks uit de catalogus verdween. Vorig jaar deed hij zijn grote herintrede, wij kijken of de grand tourer van weleer helemaal terug is.

3,7 /5 Rijtest: BMW M2 Competition, meer dan ooit een mini-M4

Rijtest: BMW M2 Competition, meer dan ooit een mini-M4

Hoewel de nieuwe BMW 1-Reeks overschakelt op vierwielaandrijving, zou de volgende 2-Reeks Coupé dat niet doen. Het is dus hopelijk niet de laatste keer dat BMW een zescilinder met achterwielaandrijving combineert in een radicale compacte sportversie als deze M2 Competition.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Reportage: QUQUQ, een campervan in pakketvorm!

Reportage: QUQUQ, een campervan in pakketvorm!

In plaats van een ‘echte’ camper te moeten kopen, kan je ook tijdelijk de nodige accessoires in een op maat gemaakte module voor je auto aanschaffen. Zoals met de QUQUQ Busbox-4, speciaal gemaakt voor de meest lifestylegeoriënteerde EV van het moment: de VW ID. Buzz!

Scoop: Renault Scénic E-Tech, de elektrische renaissance

Scoop: Renault Scénic E-Tech, de elektrische renaissance

De vroeger erg populaire compacte gezinswagen van Renault ondergaat binnenkort een elektrische transformatie.

Polestar 2 BST Edition 230: exclusief bisnummer

Polestar 2 BST Edition 230: exclusief bisnummer

Polestar brengt opnieuw een gelimiteerde BST Edition-sportversie uit van zijn elektrische berline Polestar 2, die onlangs een facelift kreeg.

Mitsubishi XRT Concept: de toekomstige L200?

Mitsubishi XRT Concept: de toekomstige L200?

Deze Mitsubishi XRT Concept is de voorbode van de volgende L200. Hij komt op de markt in Thailand en vervolgens in de rest van Azië en Oceanië, maar zal hij tot Europa geraken?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Koopje van het moment: Jaguar S-Type, een Jag voor minder dan €3.000!

Koopje van het moment: Jaguar S-Type, een Jag voor minder dan €3.000!

Ja, je kan al met een Jaguar rijden voor een zeer schappelijke prijs. Maar is dat wel een goed idee?

Tesla heeft een contactloos testcentrum in Zweden!

Tesla heeft een contactloos testcentrum in Zweden!

Het is gemakkelijker dan ooit om een Model S, 3, X of Y te testen. Je moet enkel een afspraak maken op de site van Tesla, ter plaatse eens bellen en je bent binnen.

Ooit van een ‘autoplant’ gehoord?

Ooit van een ‘autoplant’ gehoord?

Audi België heeft samen met Daniel Ost, de Belgische meesterbloemist, een prototype ontwikkeld om een plant in de auto te houden. Als het idee aanslaat bij de klanten, zal dit plantje ook aangeboden worden als accessoire.

Dit is de Belgische prijs van de offroader Ford Bronco

Dit is de Belgische prijs van de offroader Ford Bronco

Ford gaat binnenkort de bestelboeken openen van zijn iconische Bronco op enkele Europese markten, waaronder België. Maar je zal je moeten haasten, want er zijn er niet genoeg voor iedereen!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.999
2018
24.489 km
€ 56.181
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km