Recente tests

3,7 /5 Test: Porsche 718 Cayman, de alledaagse supercar

Test: Porsche 718 Cayman, de alledaagse supercar

De Porsche 718 Cayman blaast binnenkort 8 kaarsjes uit. Zijn opvolger staat dus voor de deur, maar moet je daarop wachten, of is de Duitse sportwagen nog steeds even overtuigend?

3,6 /5 Test: Porsche Macan, de gouden handdruk?

Test: Porsche Macan, de gouden handdruk?

De Porsche Macan kreeg in 2021 een tweede facelift in afwachting van een volledig elektrische opvolger. Maar is de Duitse SUV na bijna 10 jaar op de markt voorbij zijn houdbaarheidsdatum?

3,7 /5 Test: Porsche Cayenne & Cayenne Coupé 2023, opknapbeurt voor het afscheid

Test: Porsche Cayenne & Cayenne Coupé 2023, opknapbeurt voor het afscheid

Porsche heeft meer gedaan dan de Cayenne en Cayenne Coupé zomaar bij te punten. Met modeljaar 2023 komen we in de buurt van een volledige vernieuwing! Daarmee is de Cayenne (hybride) nog niet klaar om op pensioen te gaan, ook al komt de volledig elektrische opvolger dichterbij.

4,0 /5 Test: Porsche 911 Carrera 4 GTS, de ideale sportwagen?

Test: Porsche 911 Carrera 4 GTS, de ideale sportwagen?

De GTS, verkrijgbaar als coupé of als Targa, biedt supercarprestaties terwijl hij toch het dagdagelijkse gebruiksgemak van een 911 niet verloochent. Slaagt hij erin om het ideale compromis te vinden tussen comfort en dynamiek?

4,1 /5 Test: Porsche Taycan GTS, sensaties onder hoogspanning!

Test: Porsche Taycan GTS, sensaties onder hoogspanning!

Het legendarische acroniem GTS is voor de liefhebbers van het merk uit Stuttgart synoniem voor sportiviteit, precisie en dynamisme. Maar slaagt de lettercombinatie er ook in om die kenmerken eer aan te doen bij een elektrische Porsche?

3,8 /5 Test: Porsche Taycan 4S, de rustige van het gezin?

Test: Porsche Taycan 4S, de rustige van het gezin?

Nadat de Porsche Taycan met veel bombarie op de markt kwam in zijn Turbo- en Turbo S-versies is er nu een instapversie met de naam 4S. Is dit de ‘rustige’ variant?

3,9 /5 Rijtest: Porsche Cayenne Turbo Coupé, mee met de mode

Rijtest: Porsche Cayenne Turbo Coupé, mee met de mode

Niets zo populair als een SUV, maar niets verdeelt de meningen meer dan een SUV-coupé. Porsche gooit een knuppel in het hoenderhok met de Cayenne Coupé. Wij voelden hem aan de tand in zijn krachigste Turbo-versie.

4,0 /5 Rijtest: Porsche 911 Carrera S (992), logische vooruitgang

Rijtest: Porsche 911 Carrera S (992), logische vooruitgang

Een nieuwe generatie ontwikkelen van een auto met een klinkende naam is geen evidente opgave. Zeker niet in deze tijden waarin uitstoot, geluid en verbruik aan banden worden gelegd. Maar wat doe je als die klinkende naam ‘Porsche 911’ is? Wij zochten het uit aan de hand van de Carrera S.

3,8 /5 Rijtest: Porsche Macan, GTI op hoge poten

Rijtest: Porsche Macan, GTI op hoge poten

Sinds zijn debuut in 2014 groeide de Macan al snel uit tot een van de populairste Porsche-modellen. De compacte SUV kreeg eind vorig jaar een facelift. Wat die deze Porsche Macan bijbrengt?

4,0 /5 Rijtest: Porsche Panamera GTS Sport Turismo, oerkracht

Rijtest: Porsche Panamera GTS Sport Turismo, oerkracht

Wie in ons land een Panamera koopt, bestelt in de meeste gevallen een hybride. Toch probeert Porsche de merkfans ook te plezieren met de iconische letters ‘GTS’. De Porsche Panamera GTS doet het voortaan trouwens niet langer atmosferisch, maar met dubbele turbo.

4,2 /5 Getest: Porsche 911 Carrera S (992), evolutie-praktijk

Getest: Porsche 911 Carrera S (992), evolutie-praktijk

Sneller, mooier, sportiever, geavanceerder, maar ook veiliger groener en comfortabeler: de nieuwe Porsche 911 moet met elke generatiewissel weer op elk vlak de bakens verzetten, en dat is steeds uitdagender. Toch is het ook bij de splinternieuwe 992-serie wederom gelukt.

3,9 /5 Getest: Porsche Cayenne E-Hybrid, de KERS op de taart

Getest: Porsche Cayenne E-Hybrid, de KERS op de taart

Porsche houdt de spanning er graag in. De nieuwe generatie Cayenne debuteerde in drie benzineversies. Maar de absolute verkoopstopper in de vorige generatie, de hybride, stelde zijn debuut nog even uit. Tot nu.

4,0 /5 Rijtest: Porsche 718 Cayman GTS, is meer beter?

Rijtest: Porsche 718 Cayman GTS, is meer beter?

Nu het stof rond de downsizing van zes naar vier cilinders is gaan liggen, begint Porsche aan de radicalere versies van zijn 718 Boxster en Cayman. Brengen de drie letters “GTS” een duidelijke meerwaarde? We zochten het uit aan de hand van de Porsche 718 Cayman GTS.

4,1 /5 Rijtest: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: what’s in a name?

Rijtest: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: what’s in a name?

In Zuffenhausen zijn ze vastbesloten om de elektrische revolutie in te zetten. Nog niet met de 911, maar met de volledig elektrische Mission E, die Tesla het vuur aan de schenen moet leggen. In afwachting daarvan culmineren sport en alternatieve brandstoffen bij Porsche in de Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Een hele mondvol…

3,8 /5 Porsche Cayenne: op zoek naar de familiebanden

Porsche Cayenne: op zoek naar de familiebanden

De derde generatie van de Porsche Cayenne wil net als de Panamera de familiebanden strakker aantrekken met Porsches oermodel, de 911. Wij gingen mee op stamboomonderzoek en deden de eerste test.

3,9 /5 Porsche Panamera 4 E-Hybrid: een demonstratie

Porsche Panamera 4 E-Hybrid: een demonstratie

De overgrote meerderheid van de Panamera’s die in België verkocht worden, zijn hybrides. Is het een kunstmatige fiscale keuze of is er nog steeds passie bij betrokken? Wij zoeken het uit.

3,0 /5 Porsche 911 Speedster 2010: een collector’s car getest!

Porsche 911 Speedster 2010: een collector’s car getest!

In 2010 lanceerde Porsche een bijzondere reeks van zijn 911. Die knipoogde naar het meest glamoureuze model uit Porsches verleden: de 356 Speedster. Als eerbetoon werden er slechts 356 exemplaren gebouwd. Zeven jaar later kijken we er even nostalgisch op terug.

4,2 /5 Porsche 911 Turbo S Exclusive Series: de ultieme 911!

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series: de ultieme 911!

Meer dan 600 pk, een duizelingwekkende uitrusting en een hallucinante afwerking: met dit model krijgt Porsche via de grote poort toegang tot de inner circle van de omnipotente supercars.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Peugeot 208 Rallye: de looks heeft hij, de rest moet je zelf doen

Peugeot 208 Rallye: de looks heeft hij, de rest moet je zelf doen

Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.

Renault 5 E-Tech: 400 autonomie en 25.000 euro

Renault 5 E-Tech: 400 autonomie en 25.000 euro

De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.

Kia Sorento: ingrijpende facelift voor de 7-zits SUV!

Kia Sorento: ingrijpende facelift voor de 7-zits SUV!

Kia heeft de Sorento grondig herzien voor 2024 met een nieuwe look voor zowel het koetswerk als het interieur.

Tesla Model 3 Highland Performance komt in 2024

Tesla Model 3 Highland Performance komt in 2024

De Tesla Model 3 krijgt opnieuw een sportieve topversie in de eerste helft van volgend jaar. En het zou de moeite moeten zijn...

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Dit is de duurste Ferrari ooit!

Dit is de duurste Ferrari ooit!

Deze Ferrari 250 GTO heeft 51,7 miljoen dollar opgeleverd in New York, omgerekend 47,55 miljoen euro tegen de huidige wisselkoers!

Dit is waarom de prijs van elektrische auto's zal dalen

Dit is waarom de prijs van elektrische auto's zal dalen

Er zijn drie redenen waarom elektrische wagens op middellange termijn goedkoper zullen worden.

Een Hyundai kopen op Amazon? Het kan in de VS!

Een Hyundai kopen op Amazon? Het kan in de VS!

Vanaf volgend jaar zullen Amerikanen een Hyundai zoals elk ander spulletje kunnen kopen op Amazon.

Mercedes E-Klasse Break of All-Terrain: welke moet je kiezen?

Mercedes E-Klasse Break of All-Terrain: welke moet je kiezen?

Net als bij de vorige generatie krijgt de E-Klasse break opnieuw een avontuurlijke All-Terrain-versie. Welke voordelen brengt die met zich mee?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
5 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 56.000
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 21.990
2021
33.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km