Recente tests

3,5 /5 Test: Honda HR-V, tabula rasa

Test: Honda HR-V, tabula rasa

De derde generatie van de Japanse SUV is onherkenbaar veranderd. De ingenieurs vertrokken namelijk van een blanco blad om deze nieuwe HR-V te creëren. Maar zijn ze erin geslaagd om een begeerlijke auto te bouwen?

Honda e vs Mini Cooper SE: generatieconflict?

Honda e vs Mini Cooper SE: generatieconflict?

Deze twee stadsauto’s zetten zowel op hun elektrische aandrijving als op hun coole imago in om te verleiden. De ene legt daarbij de nadruk op zijn wortels in het verleden terwijl de andere zich resoluut op de toekomst richt.

Honda CR-V vs Toyota RAV4: je wil een hybride SUV, maar dewelke?

Honda CR-V vs Toyota RAV4: je wil een hybride SUV, maar dewelke?

Honda heeft de dieselmotor van zijn vorige CR-V vervangen door een nieuwe hybride versie. Kan hij op die manier in de voetsporen treden van de Toyota RAV4, een fervent verdediger van de technologie? Maar de nieuwe generatie van de Toyota, die net nu op de markt komt, neemt uiteraard wel een beslissende voorsprong op technisch vlak.

3,8 /5 Getest: Honda CR-V Hybrid, intelligent zuinig

Getest: Honda CR-V Hybrid, intelligent zuinig

Honda komt opnieuw met hybride aandrijvingen, en doet dat met de Comfortable Runabout Vehicle voor het eerst in de CR-V.

Honda Civic Type R vs Renault Mégane RS: de battle van de gevestigde waarden

Honda Civic Type R vs Renault Mégane RS: de battle van de gevestigde waarden

Generatie na generatie worden de Civic Type R en Mégane RS de referenties van de voorwielaangedreven hot hatches genoemd. Wat geeft dat als we de twee huidige modellen met elkaar vergelijken?

4,0 /5 Getest: Honda Civic i-DTEC, tijd voor een diesel

Getest: Honda Civic i-DTEC, tijd voor een diesel

Honda zit intussen al aan de tiende generatie van de Civic. Het nieuwe model deed het tot nu toe met nieuwe turbobenzines. Maar een jaar na zijn lancering is de Civic er nu ook met een nieuwe 1.6 diesel van 120 pk.

3,4 /5 Honda Jazz 1.5 I-VTEC: het concert gaat voort

Honda Jazz 1.5 I-VTEC: het concert gaat voort

In tegenstelling tot andere kleine monovolumes, die geleidelijk uit de catalogi verdwijnen, lijkt de Jazz het podium nog niet te willen verlaten. Honda geeft hem zelfs een facelift en een krachtigere motor.

3,7 /5 Honda Civic 1.0 i-VTEC: klein maar dapper!

Honda Civic 1.0 i-VTEC: klein maar dapper!

De Honda Civic wordt steeds groter, maar zijn motoren maken de omgekeerde beweging. Het nieuwe model is namelijk verkrijgbaar met een kleine 1.0 i-VTEC-driecilinder. Slaagt hij met de turbo in zijn opzet?

3,7 /5 Honda Civic Type R: geëvolueerde gewoontes

Honda Civic Type R: geëvolueerde gewoontes

Een legende opvolgen is geen eenvoudige zaak. Vooral wanneer die legende Civic Type R heet en er dus efficiëntie en karakter verwacht wordt.

3,9 /5 Honda NSX: maakt Porsche weer het leven zuur

Honda NSX: maakt Porsche weer het leven zuur

In 1989 deed Honda de wereld van de topsporters op zijn grondvesten daveren: zijn NSX was zowel efficiënt als veelzijdig en verwees daarmee alle concurrenten, Porsche 911 en Ferrari 348 op kop, naar het vakje van de zondagssportwagens. Vandaag, in 2017, lijkt de geschiedenis zich te herhalen…

Honda Integra 750: discrete maar reële evoluties…

Honda Integra 750: discrete maar reële evoluties…

2012, 2014, 2016: sinds de voorstelling van de Integra bezorgt Honda elke twee jaar de nodige evoluties aan zijn “motorscooter”. In 2014 steeg vooral de cilinderinhoud naar 750 cc en werd er meer ruimte voorzien voor de knieën. De motor kreeg ook wat technische evoluties, de versnellingsbak een nieuwe mapping, het kader een aluminium monoshock, maar verdwenen de gekoppelde remmen. De Integra 750 won aan gebruiksgemak zonder dat de oorspronkelijke versie overbodig werd. Hoe zit het met jaargang 2016?

Honda Africa Twin DCT: bijkomend onderzoek!

Honda Africa Twin DCT: bijkomend onderzoek!

Honda is op enkele jaren tijd specialist geworden in versnellingsbakken met dubbele koppeling, waardoor je automatisch kunt schakelen en waarmee het einde van de koppelings- en versnellingshendels wordt aangekondigd. Tot nu toe is er geen enkele andere constructeur die dit aanbiedt. Honda dus wel, ook op de Africa Twin.

Honda Africa Twin: de terugkeer van de Queen of the Desert!

Honda Africa Twin: de terugkeer van de Queen of the Desert!

En wat voor terugkeer! Iedereen praat erover, hij staat op alle covers en rukt op in de verkoopcijfers. Hij brengt zelfs de dominantie van de BMW 1200GS bij de trailmotoren aan het wankelen.

Honda HR-V 1.5 i-VTEC: Zwitsers zakmes

Honda HR-V 1.5 i-VTEC: Zwitsers zakmes

De HR-V is een milkshake die beantwoordt aan de eisen van de moeilijke klanten die we zijn geworden. Hij is tegelijk SUV en monovolume, en probeert de kwaliteiten van beide te verenigen om te kunnen scoren. Opzet geslaagd?

Honda VFR 800: de erfgenaam

Honda VFR 800: de erfgenaam

Honda staat bekend als één van de actiefste motorenbouwers en sprak eind de jaren zestig tot de verbeelding met de CB750. Dat was het orgelpunt van de expertise die Honda had opgebouwd in enkele GP-seizoenen. Gouden jaren waren het (de golden sixties hebben hun naam niet gestolen), met achtereenvolgens 50 cc-tweecilinders, 125 cc-vijfcilinders en tot slot als apotheose de zescilinders met 250 en 300 cc van Mike ‘The Bike’ Hailwood. Nadat het alles gewonnen had in elke cilinderklasse, trok Honda zich meerdere jaren terug uit het wedstrijdgebeuren. We moesten tot 1979 wachten om in de Grote Prijzen de NR500 V4 (in feite een omgebouwde V8) te zien schitteren. Hij had ovale zuigers als antwoord op de regelgeving die het aantal verbrandingskamers tot vier beperkte. Deze uitzonderlijke technologie werd een mislukking in de sport, maar kreeg een vervolg in een kleine serie (de dure en zeldzame NR met 750 cc). Zo werd een lange V4-reeks geboren waarvan Honda een specialiteit heeft gemaakt, zowel in de racerij met de huidige RC213 die zich tot wereldkampioen kroonde, als in de serieproductie met de VFR-modellen.

Honda Jazz: Onterecht onbekend

Honda Jazz: Onterecht onbekend

De Honda Jazz leidt al heel zijn hele leven een relatief onbekend bestaan in ons land. En dat doet deze wagen beslist oneer aan. Hoog tijd voor een grondige kennismaking met de derde generatie van de Honda Jazz.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Dit is de EQT, zijn ‘Marco Polo’-module en de camperversie!

Dit is de EQT, zijn ‘Marco Polo’-module en de camperversie!

Met zijn elektrische bestelwagen wil Mercedes iedereen bedienen, van de kleinste tot de grootste avonturier.

Video: de Tesla Semi met 800 km rijbereik is eindelijk geleverd bij Pepsi!

Video: de Tesla Semi met 800 km rijbereik is eindelijk geleverd bij Pepsi!

Het merk maakt van de gelegenheid gebruik om een video vrij te geven van zijn Semi die een volle aanhanger trekt over een traject van 800 km, en dat zonder te moeten opladen.

Toyota: twee nieuwe C-segment SUV’s!

Toyota: twee nieuwe C-segment SUV’s!

Naast de 100% elektrische bZ Compact SUV concept, één van de 6 elektrische bZ-modellen die het merk in 2026 op de markt wil hebben, werkt Toyota ook aan een hybride opvolger voor de C-HR.

Lexus Electrified Sport: elektrisch, met ‘solid state’ en handgeschakeld?

Lexus Electrified Sport: elektrisch, met ‘solid state’ en handgeschakeld?

Het premium-merk van de Toyota-groep wil met zijn elektrische modellen inzetten op rijplezier, en haalt daarvoor alles uit de kast.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Audi lanceert een nieuwe laaddienst

Audi lanceert een nieuwe laaddienst

Die biedt makkelijk toegang tot laadpunten in heel Europa en werkt ook met een abonnementsformule voor goedkopere laadtarieven.

Zoveel kost de MG4

Zoveel kost de MG4

De prijzen van de elektrische hatchback met een dynamische look zijn bekend, en eerder aanlokkelijk.

Deze unieke ‘50 jaar Porsche Design’ 911 2.4 Targa is te koop

Deze unieke ‘50 jaar Porsche Design’ 911 2.4 Targa is te koop

Dit model vormde de inspiratiebron voor de gloednieuwe 911 Edition 50Y Porsche Design.

Zoveel kost de nieuwe Ford Ranger

Zoveel kost de nieuwe Ford Ranger

Je moet minimum € 44.750 exclusief BTW veil hebben voor een exemplaar, en dan hebben we het zelfs niet over de nieuwe Platinum topuitvoering!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km