Recente tests

3,6 /5 Test: Jeep Compass 1.3 GSE 130 pk, hetzelfde maar beter

Test: Jeep Compass 1.3 GSE 130 pk, hetzelfde maar beter

De Jeep Compass krijgt een nieuwe turboviercilinder op benzine met naar keuze 130 of 150 pk. Die is krachtiger dan de huidige 1.4-turbo. Maar past die nieuwe motor bij het dappere karakter van de Jeep? We brachten 1.000 kilometer aan het stuur door om het antwoord te vinden.

3,4 /5 Test: Jeep Renegade en Compass 4xe, elektrisch offroaden

Test: Jeep Renegade en Compass 4xe, elektrisch offroaden

Jeep springt met beide voeten in het plug-inhybride avontuur met zijn nieuwe Renegade en Compass 4xe. Die gaan spaarzaam met brandstof om maar houden er nog steeds van om hun voeten vuil te maken. Een perfecte dubbele inborst?

3,6 /5 Getest: Jeep Wrangler, trouw aan de roots

Getest: Jeep Wrangler, trouw aan de roots

Na het verdwijnen van de Land Rover Defender, die deels zijn inspiratie haalde bij de Jeep van het Amerikaanse leger, is de Jeep Wrangler vandaag wellicht de meest klassieke auto op de markt. Tenzij je Morgan meerekent, met roots in 1936. Maar die speelt natuurlijk in een andere afdeling…

3,5 /5 Getest: Jeep Cherokee, Amerikaanse wapenwedloop

Getest: Jeep Cherokee, Amerikaanse wapenwedloop

Dat het er in de SUV-segmenten hard aan toegaat, is geen geheim. Bij de Italiaans-Amerikaanse FCA-groep verwachten ze op dat vlak veel van Jeep. Hoog tijd om hem een facelift te geven.

3,4 /5 Rijtest: Jeep Compass 1.6 Mjet 120, de dubbele nationaliteit

Rijtest: Jeep Compass 1.6 Mjet 120, de dubbele nationaliteit

Toen Fiat in 2014 Jeep overnam, had niemand gedacht dat het Amerikaanse merk zou uitgroeien tot een van de sterkhouders van de FCA-groep. Maar vandaag is Jeep een van de spilfiguren in de toekomstplannen van de Italiaans-Amerikaanse groep. En dan is een compacte SUV zoals deze Compass onontbeerlijk.

3,8 /5 Getest: Jeep Renegade, de kleine Jeep wordt gedownsized

Getest: Jeep Renegade, de kleine Jeep wordt gedownsized

Historisch staat Jeep sterk in de Verenigde Staten, maar in de EMEA-zone (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) groeide het merk met 240 procent. Daar is het succes van de kleine Renegade natuurlijk niet vreemd aan.

2,0 /5 Jeep Grand Cherokee V6 TD 190: the big chief!

Jeep Grand Cherokee V6 TD 190: the big chief!

Neen, je wil absoluut niet gezien worden in een van die grote Europese SUV’s: geen Range Rover, geen VW Touareg en al helemaal niet in een BMW X5. Je zoekt iets minder ‘ordinair’. Kijk, dan zal deze wagen je zeker interesseren… We stellen je voor: de ‘low power’ versie van de Jeep Grand Cherokee, met een V6 diesel van 190 pk.

Jeep Renegade vs Land Rover Discovery Sport: buiten de gebaande wegen

Jeep Renegade vs Land Rover Discovery Sport: buiten de gebaande wegen

Jeep en Land Rover voegen bijna gelijktijdig een nieuwe compacte SUV toe aan hun catalogus: de Renegade en de Discovery Sport. Dit is het verhaal van de twee kleinste modellen van twee mythische merken, iets voor liefhebbers van tripjes buiten de gebaande wegen.

2,2 /5 Jeep Renegade TrailHawk: meer dan een smoel

Jeep Renegade TrailHawk: meer dan een smoel

Hij rijdt nooit onopgemerkt voorbij. In een tijd waarin auto’s steeds meer op elkaar lijken, onderscheidt de Renegade zich. Onmogelijk om hem te verwarren met een ander model. De meningen over het uiterlijk zijn verdeeld, maar het doel in Europa is duidelijk: nieuwe klanten winnen.

Jeep Cherokee: Amerikaan op regime

Jeep Cherokee: Amerikaan op regime

De aparte Cherokee probeert een plaats onder de zon te veroveren. Hij beschikt over de juiste wapens: een automaat met negen versnellingen, kleine dieselmotoren, een volledige uitrusting, verschillende systemen voor vierwielaandrijving, … Volstaat dat om er een bestseller van te maken?

Jeep Wrangler Rubicon: de laatste Boyscout?

Jeep Wrangler Rubicon: de laatste Boyscout?

Kunnen moderne auto’s jou niet boeien? De technische fiche van een hybride zegt je niets? En SUV’s vind je te braaf? Dan is dit iets voor jou!

Jeep Renegade: vreemde vogel

Jeep Renegade: vreemde vogel

Nadat het Europa heeft gered, wil Jeep het nu veroveren. Het voornaamste wapen in dit vreedzame offensief is deze Renegade, een originele terreinwagen die nieuwe klanten moet winnen. Het doel is ambitieus maar realistisch.

Jeep Cherokee: excentriekeling

Jeep Cherokee: excentriekeling

Was de Cherokee vroeger een hoekige, rudimentaire terreinwagen, dan is de gloednieuwe vierde generatie alvast aan de buitenkant veel softer. Blijft het een echte Jeep? Tijd voor een eerste kennismaking.

0,5 /5 Italiaanse western

Italiaanse western

Nu Jeep deel uitmaakt van de Fiat-groep, ruilt de Grand Cherokee zijn Mercedes-motor voor een Italiaans blok. De nieuwe Grand Cherokee maakt nog meer indruk dan zijn voorganger en legt de lat qua comfort en terreineigenschappen nog een stuk hoger. Het ideale compromis?

Eindelijk de juiste motor

Eindelijk de juiste motor

De oude 2.0 TDI van Volkswagen met pompverstuivers was een blok aan het been van de Jeep Compass geworden. Hij wordt eindelijk vervangen door een Mercedes-motor die veel aangenamer is. De 'nieuwe' Compass heeft bovendien een beter verzorgde look en mooiere materialen.

Overwinnaar

Overwinnaar

Dit is dé avonturier bij uitstek. Vergeet de tweewielaangedreven SUV’s die met moeite over een borduur geraken. Voor het echte avontuur, in de afgelegen kantons op onherbergzame wegen, heb je een Wrangler of Defender nodig. Twee alle-terreinwagens die vermakelijk omkijken als hun slappe afkooksels met te grote velgen hopeloos achterblijven zodra de weg nog maar enkele putten vertoont.

Mag het wat kleiner?

Mag het wat kleiner?

Elke week steekt er wel ergens een nieuwe compacte SUV de kop op. Deze hype laat je toe om ‘anders’ te rijden zonder dat je versleten wordt voor een grote milieuverontreiniger zoals bij de grote 4x4’s. Jeep, de vader van alle terreinwagens, wil ook zijn duit in het zakje doen. Om nog beter gewapend te zijn tegen de overwegend Koreaanse concurrentie, werd de Patriot opgefrist.

Aan het werk

Aan het werk

Het Amerikaanse Jeep tracht met een heus offensief de Europese markt te veroveren. De Patriot is dan ook al het zevende model dat op korte tijd zijn opwachting maakt. Voor een Amerikaan lijken afmetingen van 4,4 meter erg compact, maar hij behoudt toch de karakteristieke en hoekige Jeepstijl.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Officieel: Maserati GranTurismo, de alternatieve keuze

Officieel: Maserati GranTurismo, de alternatieve keuze

Maserati stelt zijn nieuwe GranTurismo voor, een sportief model dat genoeg comfort moet bieden om lange afstanden in alle rust af te leggen. Een alternatieve keuze in het GT-segment, en dat zowel in benzine-uitvoering als 100 % elektrisch.

Aston Martin deels in Chinese handen

Aston Martin deels in Chinese handen

Geely, dat ook al eigenaar is van onder andere Volvo, Polestar, Lynk & Co en Lotus, neemt een belang van 7,6% in de Britse autobouwer.

Deze gloednieuwe McLaren P1 viel ten prooi aan orkaan Ian

Deze gloednieuwe McLaren P1 viel ten prooi aan orkaan Ian

De eigenaar had de bolide nog maar een week in zijn bezit!

Ford Super Duty: mag het iets meer zijn?

Ford Super Duty: mag het iets meer zijn?

Of beter: veel meer, want naast deze pick-up ziet de Ford Ranger eruit als een stadswagen. En uiteraard komt hij niet naar Europa...

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Deze ‘Belgische’ Ferrari stond mee aan de wieg van de F40

Deze ‘Belgische’ Ferrari stond mee aan de wieg van de F40

Er werden vijf exemplaren gebouwd van de Ferrari 288 GTO Evoluzione, en dit exemplaar werd geleverd aan onze landgenoot Jean Blaton.

Zoveel kost de BMW M3 Touring

Zoveel kost de BMW M3 Touring

BMW vraagt net geen 100.000 euro voor de basisuitvoering, maar dan kan je ook nog in de optielijst duiken...

Tesla blijft zijn netwerk in Europa uitbreiden!

Tesla blijft zijn netwerk in Europa uitbreiden!

Het aantal laadpalen van het Amerikaanse merk dat voor iedereen toegankelijk is, is bijna even hoog als dat van het aantal installaties van Ionity of Fastned!

Toekomstige klassieker: Alfa Romeo 156, de diva!

Toekomstige klassieker: Alfa Romeo 156, de diva!

Na een hoekige en wat lomp ogende 155 knoopte Alfa Romeo met de 156 in 1997 opnieuw aan met de traditie van sensuele lijnen! Zijn design, uit de pen van Walter da Silva, weet ook vandaag nog te verleiden en het model wordt beschouwd als een ‘grand cru’ voor het merk! Ga ervoor, want hij is nog betaalbaar! Maar waar moet je op letten?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.750
2021
6 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 27.950
2021
14 km

Benzine, Manueel

€ 19.990
2022
1.000 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 39.990
2021
16.500 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Automaat

€ 67.900
2020
28.030 km

Benzine, Manueel

€ 15.490
2020
23.750 km