Recente tests

3,4 /5 Test: Dacia Spring Extreme Electric 65, de (bijna) alleskunner

Test: Dacia Spring Extreme Electric 65, de (bijna) alleskunner

De kleine Dacia Spring trok naar de fitness en zag zijn vermogen daardoor met bijna 50% toenemen, zonder aan rijbereik in te boeten. Maar maken die 20 extra pk’s echt een verschil?

3,6 /5 Test: Dacia Jogger Hybrid 140, niet goedkoop… of toch?

Test: Dacia Jogger Hybrid 140, niet goedkoop… of toch?

Met de Jogger heeft Dacia een model in huis dat perfect beantwoordt aan de filosofie van het merk: veel auto (met tot 7 plaatsen) voor weinig geld. Kan een hybride aandrijflijn daar iets aan toevoegen, rekening houdend met de stevige meerprijs?

3,3 /5 Test: Dacia Jogger, slimme keuze!

Test: Dacia Jogger, slimme keuze!

Om ervoor te zorgen dat het een ‘stijlvolle’ zevenzits gezinswagen kan aanbieden voor de prijs van een gemiddelde stadswagen, heeft Dacia keuzes moeten maken. Slimme keuzes wel, die ervoor zorgen dat deze Jogger een… slimme keuze is voor gezinnen!

3,7 /5 Test: Dacia Duster, intelligente evoluties

Test: Dacia Duster, intelligente evoluties

Het is tijd voor de facelift halverwege de carrière van de Dacia Duster. Is het Roemeense merk er met deze update in geslaagd om de kenmerkende knappe verhouding prijs-prestaties van zijn populaire SUV nog te versterken?

3,4 /5 Test: Dacia Sandero, wanneer ‘low cost’ heel vrijgevig wordt

Test: Dacia Sandero, wanneer ‘low cost’ heel vrijgevig wordt

In een wereld waar steeds duurdere nieuwe elektrische auto’s worden aangekondigd gaat de Dacia Sandero tegen de stroom in. Hij is namelijk verkrijgbaar vanaf 8.990 euro. Maar wat krijg je in een auto voor die prijs?

2,9 /5 Test: Dacia Spring, betaalbare elektromobiliteit?

Test: Dacia Spring, betaalbare elektromobiliteit?

Dacia lanceert een derde revolutie sinds zijn wedergeboorte onder toezicht van de Renault-groep. Deze keer wil het Roemeense merk elektromobiliteit toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen met de Spring. Een koopje?

3,4 /5 Test Dacia Sandero Stepway: wat wil je (nog) meer?

Test Dacia Sandero Stepway: wat wil je (nog) meer?

Gedragen door zijn volkssucces – en wettelijke normen – neemt de Sandero nog wat meer afstand van de lowcostwereld waar Dacia oorspronkelijk voor stond. Al vergeet hij niet om zijn prijs zo laag mogelijk te plaatsen. Is deze kleine Frans-Roemeense avonturier zo meer dan ooit een koopje?

3,3 /5 Test: Dacia Sandero Stepway Eco-G, dubbel koopje?

Test: Dacia Sandero Stepway Eco-G, dubbel koopje?

Dacia heeft in heel zijn gamma een nieuwe motor geïntroduceerd op twee brandstoffen: benzine en lpg. Die heet Eco-G en wij maakten er kennis mee in de Sandero Stepway. Lage gebruikskosten en een lage aankoopprijs, dat klinkt toch als een dubbel koopje?

Dacia Duster vs Renault Captur: van je familie moet je ’t hebben!

Dacia Duster vs Renault Captur: van je familie moet je ’t hebben!

De eerste generatie van de Dacia Duster was een schot in de roos, maar met heel wat verbeteringen mikt editie twee nog meer op de SUV’s van de massaconstructeurs. Zoals de Renault Captur. Pleegt de Roemeen broedermoord?

3,6 /5 Dacia Duster: meer dan ooit een SUV

Dacia Duster: meer dan ooit een SUV

Dat de Duster een van Dacia’s populairste modellen is, hoeven we je niet meer te vertellen. Maar wist je dat er sinds zijn debuut in 2010 al wereldwijd meer dan 1,1 miljoen exemplaren uit de showroom bolden? Om maar te zeggen dat deze nieuwe generatie van de Roemeense SUV een loodzware opdracht wacht.

2,4 /5 Dacia Sandero TCe 90 Easy-R: ingetoomde kleine krijger

Dacia Sandero TCe 90 Easy-R: ingetoomde kleine krijger

Het gaat Dacia duidelijk voor de wind. Sinds de Roemeense Renault-dochter eind 2005 op de markt kwam, bolden er al meer dan 100.000 Dacia’s uit de Belgische showrooms. Het merk kan dus terecht zijn productgamma uitbreiden, en doet dat nu ook met een automaat, de Easy-R.

Dacia Limited Edition Anniversary: het succesrecept

Dacia Limited Edition Anniversary: het succesrecept

In nauwelijks 10 jaar heeft Dacia zijn verkoop met 22 vermenigvuldigd en zich gevestigd in 44 landen. Een uniek succesverhaal in tijden van crisis, dat gevierd wordt met een beperkte serie voor alle modellen.

Populaire revolutie

Populaire revolutie

Voor Dacia is de Duster een onmisbaar model. In 2011 en 2012 was hij in België in zijn eentje goed voor de helft van de verkoop van het merk. Om dat succes voort te zetten, geeft Dacia zijn SUV een verjongingskuur. Die maakt hem zelfs bijna ‘burgerlijk’.

Dacia Logan MCV, publiekslieveling

Dacia Logan MCV, publiekslieveling

De Logan MCV betekende voor Dacia de grote doorbraak in België. De opmerkelijke vooruitgang van het merk op onze markten begon met dit model. Sindsdien volgen de nieuwe Dacia’s elkaar indrukwekkend snel op. Nu wordt de nieuwe Logan MCV o...

Lage prijzen, grote voordelen

Lage prijzen, grote voordelen

Als low cost plots burgerlijk wordt, krijg je het nieuwe gamma van Dacia. De Logan en de Sandero, de twee originele producten van het merk, klimmen hogerop voor meer comfort. Aan de bodemprijs wordt echter niet geraakt. Wat wil je nog meer?

Plaats voor het gezin

Plaats voor het gezin

Het laadvolume van een vrachtwagen, de ruimte van een Airbus A380 in businessclass en een degelijke uitrusting, allemaal voor een prikje. Dat moet ongeveer het bestek geweest zijn voor de ingenieurs die de Dacia Lodgy ontwikkelden. Verbazingwekkend, maar wat is de Lodgy waard in de dagelijkse praktijk?

Waarom meer betalen?

Waarom meer betalen?

Dacia blijft zich op een intelligente wijze nestelen in nieuwe marktsegmenten. Na de Duster, die zo goed als overal waar hij op de markt kwam een succes geworden is, en de Lodgy, die de monovolumemarkt pijn zal doen, volgt de Dokker, een model dat met een pak overtuigende argumenten over de boeg komt.

Scénic met korting

Scénic met korting

Aan het succesverhaal van Dacia lijkt geen einde te komen. Na de Logan, de Sandero en de Duster zet de Roemeense constructeur zijn offensief voort met de Lodgy, een lowcostmonovolume met een aparte persoonlijkheid en evenveel ruimte als een loods.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Tesla Model 3: €4.000 goedkoper

Tesla Model 3: €4.000 goedkoper

Tesla heeft de prijs van beide varianten van de Model 3 Highland met 4.000 euro verlaagd, en de Long Range krijgt een nieuwe naam.

Welke Renault Austral moet je kiezen? (2024)

Welke Renault Austral moet je kiezen? (2024)

Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km