Recente tests

3,9 /5 Test: DS 7, performanter dan ooit!

Test: DS 7, performanter dan ooit!

Aan het begin van de zomer gaf DS zijn 7 een opfrisbeurt. Op het programma stonden een aantal esthetische en technologische verbeteringen, maar vooral een nieuwe ‘DS Performance’-uitvoering! Volstaat dat om het hoofd te bieden aan de concurrentie?

3,9 /5 Test: DS 4, maakt hij zijn ambities waar?

Test: DS 4, maakt hij zijn ambities waar?

Sinds zijn onafhankelijkheidsverklaring is DS Automobiles niet gestopt met te proberen om de positionering als ‘premium à la Française’ te rechtvaardigen. Beschikt de tweede generatie van de DS4 nu over genoeg wapens om de gevestigde waarden op te schrikken?

3,7 /5 Eerste test: DS 9, premium op zijn Frans?

Eerste test: DS 9, premium op zijn Frans?

Sinds jaar en dag proberen de Franse merken de competitie aan te gaan met de Duitse, die het label ‘premium’ krijgen. Helaas telkens zonder groot succes, met uitzondering van de Citroën DS uit de jaren 1950. Kan deze DS 9 even goed scoren als zijn voorvader?

3,6 /5 Getest: DS7 Crossback E-Tense 4x4, SUV aan de stekker

Getest: DS7 Crossback E-Tense 4x4, SUV aan de stekker

Het Franse merk met premiumambities geeft zijn grote SUV een stroomstoot via een nieuwe plug-inhybride aandrijflijn voor betere prestaties en een lager verbruik.

3,5 /5 Getest: DS 3 E-Tense, elektrochic

Getest: DS 3 E-Tense, elektrochic

De nieuwe DS 3 Crossback krijgt een E-Tense-afgeleide en noemt zichzelf “de eerste compacte premium-SUV met puur elektrische aandrijving”. Wordt hij zo de perfecte chique stadswagen?

DS 3 Crossback vs Volkswagen T-Cross: van de stad tot de buiten

DS 3 Crossback vs Volkswagen T-Cross: van de stad tot de buiten

Na een eerdere carrière als stadsauto komt de DS 3 terug als SUV, Crossback genaamd. Die is van dezelfde grootte als Volkswagens nieuwste SUV, de T-Cross. Welke moet je kiezen om zowel in de stad te schitteren als op het platteland?

3,8 /5 Rijtest: DS 7 Crossback, het wachten beloond?

Rijtest: DS 7 Crossback, het wachten beloond?

We moesten geduld oefenen voor we het eerste “echte” DS-model sinds de afscheiding van Citroën te zien kregen. De specificaties die DS voor zijn DS 7 Crossback geeft, zouden dat wachten moeten belonen. Klopt dat ook?

4,0 /5 DS7 Crossback: het begin van een nieuw hoofdstuk!

DS7 Crossback: het begin van een nieuw hoofdstuk!

DS ontstond onder de vleugels van Citroën, maar is een merk geworden dat zich in het premiumsegment in de kijker wil werken. DS Automobiles wil zijn Franse knowhow in de auto-industrie etaleren.

1,9 /5 DS 3 Performance: de burgerlijke wildebras

DS 3 Performance: de burgerlijke wildebras

Wat kan deze ouder wordende DS 3 inbrengen tegen de Renault Clio RS, Peugeot 208 GTi of Mini Cooper S? In deze Performance-versie: heel wat…

1,9 /5 DS 3: de chic van Parijs?

DS 3: de chic van Parijs?

De DS 3, het eerste model in de nieuwe DS-lijn van Citroën, was een schot in de roos. De Franse stadswagen wist heel wat klanten te verleiden met zijn eigenzinnige lijn en personalisatiemogelijkheden. Lukt dat ook nu DS steeds duidelijker als apart merk door het leven wil gaan?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ford Super Duty: mag het iets meer zijn?

Ford Super Duty: mag het iets meer zijn?

Of beter: veel meer, want naast deze pick-up ziet de Ford Ranger eruit als een stadswagen. En uiteraard komt hij niet naar Europa...

Deze gloednieuwe McLaren P1 viel ten prooi aan orkaan Ian

Deze gloednieuwe McLaren P1 viel ten prooi aan orkaan Ian

De eigenaar had de bolide nog maar een week in zijn bezit!

Officieel: Maserati GranTurismo, de alternatieve keuze

Officieel: Maserati GranTurismo, de alternatieve keuze

Maserati stelt zijn nieuwe GranTurismo voor, een sportief model dat genoeg comfort moet bieden om lange afstanden in alle rust af te leggen. Een alternatieve keuze in het GT-segment, en dat zowel in benzine-uitvoering als 100 % elektrisch.

Aston Martin deels in Chinese handen

Aston Martin deels in Chinese handen

Geely, dat ook al eigenaar is van onder andere Volvo, Polestar, Lynk & Co en Lotus, neemt een belang van 7,6% in de Britse autobouwer.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Toekomstige klassieker: Alfa Romeo 156, de diva!

Toekomstige klassieker: Alfa Romeo 156, de diva!

Na een hoekige en wat lomp ogende 155 knoopte Alfa Romeo met de 156 in 1997 opnieuw aan met de traditie van sensuele lijnen! Zijn design, uit de pen van Walter da Silva, weet ook vandaag nog te verleiden en het model wordt beschouwd als een ‘grand cru’ voor het merk! Ga ervoor, want hij is nog betaalbaar! Maar waar moet je op letten?

Tesla blijft zijn netwerk in Europa uitbreiden!

Tesla blijft zijn netwerk in Europa uitbreiden!

Het aantal laadpalen van het Amerikaanse merk dat voor iedereen toegankelijk is, is bijna even hoog als dat van het aantal installaties van Ionity of Fastned!

Zoveel kost de BMW M3 Touring

Zoveel kost de BMW M3 Touring

BMW vraagt net geen 100.000 euro voor de basisuitvoering, maar dan kan je ook nog in de optielijst duiken...

Deze ‘Belgische’ Ferrari stond mee aan de wieg van de F40

Deze ‘Belgische’ Ferrari stond mee aan de wieg van de F40

Er werden vijf exemplaren gebouwd van de Ferrari 288 GTO Evoluzione, en dit exemplaar werd geleverd aan onze landgenoot Jean Blaton.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 27.950
2021
14 km

Benzine, Manueel

€ 19.990
2022
1.000 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.750
2021
6 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 39.990
2021
16.500 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Manueel

€ 15.490
2020
23.750 km

Automaat

€ 67.900
2020
28.030 km