Recente tests

3,9 /5 Test: DS 4, maakt hij zijn ambities waar?

Test: DS 4, maakt hij zijn ambities waar?

Sinds zijn onafhankelijkheidsverklaring is DS Automobiles niet gestopt met te proberen om de positionering als ‘premium à la Française’ te rechtvaardigen. Beschikt de tweede generatie van de DS4 nu over genoeg wapens om de gevestigde waarden op te schrikken?

3,7 /5 Eerste test: DS 9, premium op zijn Frans?

Eerste test: DS 9, premium op zijn Frans?

Sinds jaar en dag proberen de Franse merken de competitie aan te gaan met de Duitse, die het label ‘premium’ krijgen. Helaas telkens zonder groot succes, met uitzondering van de Citroën DS uit de jaren 1950. Kan deze DS 9 even goed scoren als zijn voorvader?

3,6 /5 Getest: DS7 Crossback E-Tense 4x4, SUV aan de stekker

Getest: DS7 Crossback E-Tense 4x4, SUV aan de stekker

Het Franse merk met premiumambities geeft zijn grote SUV een stroomstoot via een nieuwe plug-inhybride aandrijflijn voor betere prestaties en een lager verbruik.

3,5 /5 Getest: DS 3 E-Tense, elektrochic

Getest: DS 3 E-Tense, elektrochic

De nieuwe DS 3 Crossback krijgt een E-Tense-afgeleide en noemt zichzelf “de eerste compacte premium-SUV met puur elektrische aandrijving”. Wordt hij zo de perfecte chique stadswagen?

DS 3 Crossback vs Volkswagen T-Cross: van de stad tot de buiten

DS 3 Crossback vs Volkswagen T-Cross: van de stad tot de buiten

Na een eerdere carrière als stadsauto komt de DS 3 terug als SUV, Crossback genaamd. Die is van dezelfde grootte als Volkswagens nieuwste SUV, de T-Cross. Welke moet je kiezen om zowel in de stad te schitteren als op het platteland?

3,8 /5 Rijtest: DS 7 Crossback, het wachten beloond?

Rijtest: DS 7 Crossback, het wachten beloond?

We moesten geduld oefenen voor we het eerste “echte” DS-model sinds de afscheiding van Citroën te zien kregen. De specificaties die DS voor zijn DS 7 Crossback geeft, zouden dat wachten moeten belonen. Klopt dat ook?

4,0 /5 DS7 Crossback: het begin van een nieuw hoofdstuk!

DS7 Crossback: het begin van een nieuw hoofdstuk!

DS ontstond onder de vleugels van Citroën, maar is een merk geworden dat zich in het premiumsegment in de kijker wil werken. DS Automobiles wil zijn Franse knowhow in de auto-industrie etaleren.

1,9 /5 DS 3 Performance: de burgerlijke wildebras

DS 3 Performance: de burgerlijke wildebras

Wat kan deze ouder wordende DS 3 inbrengen tegen de Renault Clio RS, Peugeot 208 GTi of Mini Cooper S? In deze Performance-versie: heel wat…

1,9 /5 DS 3: de chic van Parijs?

DS 3: de chic van Parijs?

De DS 3, het eerste model in de nieuwe DS-lijn van Citroën, was een schot in de roos. De Franse stadswagen wist heel wat klanten te verleiden met zijn eigenzinnige lijn en personalisatiemogelijkheden. Lukt dat ook nu DS steeds duidelijker als apart merk door het leven wil gaan?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Vergeten concept: deze Mercedes werd… een Audi!

Vergeten concept: deze Mercedes werd… een Audi!

Het kan op het eerste zicht ongeloofwaardig lijken, maar de voorvader van de Audi 60 was wel degelijk… een Mercedes concept car!

Zuinigheidsrecord: 1.202 km tussen twee laadbeurten met de Vision EQXX

Zuinigheidsrecord: 1.202 km tussen twee laadbeurten met de Vision EQXX

Een lange tocht die in schoonheid afgesloten werd met enkele rondes op het circuit van Silverstone!

Mini Convertible binnenkort ook elektrisch!

Mini Convertible binnenkort ook elektrisch!

Het is wel nog wachten tot de volgende generatie van de dakloze Brit.

Lanzante haalt het dak van de McLaren P1

Lanzante haalt het dak van de McLaren P1

10 jaar na de lancering van de hybride hypercar wordt de P1 eindelijk dakloos! Maar Lanzante heeft daarbij een handje moeten helpen...

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?

Dynamisch inductieladen: naar een onbeperkt rijbereik?

Dynamisch inductieladen: naar een onbeperkt rijbereik?

De resultaten die behaald werden op dit circuit uitgerust met inductielaadlussen zijn bemoedigend.

Toyota lanceert een garantie van tien jaar

Toyota lanceert een garantie van tien jaar

Relax. Dat is de naam die Toyota koos voor zijn nieuwe aanbod van 10 jaar/200.000 km garantie. Een gratis programma dat zowel geldt voor nieuwe als tweedehands Toyota’s.

Toyota werkt aan een concept met draagbare waterstofcapsules

Toyota werkt aan een concept met draagbare waterstofcapsules

Een project voor de auto-industrie, maar dat ook ruimer toegepast kan worden!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Benzine, Manueel

€ 19.571

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Manueel

€ 20.900
2018
54.490 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km

Benzine, Manueel

€ 22.990
2022
2.720 km