Lexus
Lexus introduceert de tweede generatie van zijn NX. Zonder een revolutie te ontketenen evolueert hij op nagenoeg elk vlak, en geen klein beetje. Hij biedt zelfs een plug-inhybride versie aan, een grote première voor de Japanse autobouwer.
Lexus introduceert de tweede generatie van zijn NX. Zonder een revolutie te ontketenen evolueert hij op nagenoeg elk vlak, en geen klein beetje. Hij biedt zelfs een plug-inhybride versie aan, een grote première voor de Japanse autobouwer.
Al meer dan 20 jaar probeert de Lexus RX zich van andere SUV’s te onderscheiden door de U van Utility in te ruilen voor de L van Luxury. Doe daar nog de H van Hybrid bij en je krijgt een genietbaar buitenbeentje dat net opgefrist is om er weer drie jaar tegenaan te gaan.
Hoe ver marketingteams het soms gaan zoeken om hun potentiële klanten te verleiden? Kijk niet verder dan deze titel. Maar de nieuwe Lexus UX is meer dan een holle slogan. Het nieuwe GA-C-platform zorgt alleen voor benzinehybrides, en daardoor is de Lexus UX alvast mee met de tijdsgeest.
Tegelijk met de lancering van de ES en de compacte SUV UX geeft Lexus een facelift aan zijn RC. Wat levert dat deze coupé op?
Afgelopen jaar legde Toyota’s luxedochter Lexus vooral de klemtoon op zijn nieuwe berline, de ES, en de compacte SUV, de UX. Tussendoor werd er ook een andere SUV voorgesteld: de verlengde RX, met plaats voor zeven.
Lexus breidt uit. Niet alleen krijgt het gamma er dit jaar nog twee modellen bij, maar de grote SUV RX is er nu bovendien als zevenzitter. Al is die laatste misschien wat haastig ontwikkeld…
Lexus bouwt zijn bereik op de Europese markt volop uit. Zijn vlaggenschip, de LS, moet de knowhow van het Japanse merk etaleren, zowel op vlak van afwerking, comfort en hybride aandrijflijnen. Wat geeft dat in de dagelijkse praktijk?
De laatste jaren wagen de Japanners van Lexus zich aan opvallende designs. Bij de berlines en SUV’s verdelen vooral de voor- en achterkant de meningen. Nu laat Lexus alle remmen los bij de LC coupé, de opvallendste verschijning sinds de waanzinnige LFA
De nieuwe Lexus LC 500 werd vorig jaar gepresenteerd op het salon van Detroit. Het model, grotendeels geïnspireerd op de LF-LC-conceptcar, staat nu bij de dealers. Hij biedt de keuze tussen twee uiteenlopende motoren: een 3.5 V6 hybride en een expressieve 5.0 V8. Als de prijs hetzelfde is, welke versie moet je dan kiezen?
Onder een futuristisch kleedje gebruikt de Lexus GS F beproefde recepten: een atmosferische V8-motor en aandrijving op de achterwielen. Volstaat dat om weerwerk te bieden tegen het grof geschut van de Duitsers?
In omvang gaat het afgetekend om Lexus’ grootste model. En nu de vierde generatie RX een pak stoerder oogt, loont het de moeite om te kijken wat de sterkste aandrijflijn daaraan kan toevoegen: de RX 450h.
In het segment waar de BMW 5-Reeks, Mercedes E-Klasse en Audi A6 de plak zwaaien, zijn er nog heel wat outsiders om rekening mee te houden. De Lexus GS is daar een van.
Lexus trekt volop de hybridekaart om zijn RX-SUV sportiever te maken. Audi kiest liever voor een opgepepte V6-diesel voor zijn SQ5 Plus. Uiteindelijk hebben ze op papier evenveel pk’s. Maar welke van de twee is de leukste?
Met zijn overtuigende styling en dynamische gelaatstrekken heeft de nieuwe RX niet meteen de look van een teddybeer. Nochtans, is het een wagen die je helemaal thuis wil laten voelen. Hoog tijd voor een ontmoeting van de vierde generatie.
Bij Lexus is het alles of niets. Aan de ene kant heeft de Japanse fabrikant premium berlines en SUV’s die quasi uitsluitend met een hybride aandrijving zijn uitgerust. Aan de andere kant heeft Lexus sportwagens die voornamelijk zijn voorzien van een atmosferisch motorblok. We mochten in het verleden al eens een keer met de RC F rijden, in het zuiden van Spanje, maar nu willen we wel eens weten hoe deze wagen het tijdens onze dagelijkse verplaatsingen op de Belgische wegen van af brengt.
Wanneer de Duitse strijders aanvallen met hun kanonnen, haalt de Japanse samoerai zijn zwaard boven. Lexus antwoordt op de M4 van BMW met een origineel en exotisch product: de RC-F. Hoe presteert hij met zijn grote V8 van 477 pk op de weg en op het circuit?
Hoekige lijnen, de carrure van een bodybuilder en Will.I.Am als vertegenwoordiger: deze rapper uit het land van de rijzende zon rolt terecht zijn spierballen. Als outsider in een druk marktsegment kun je maar voluit de kaart van de originaliteit trekken.
De Lexus IS is helemaal nieuw en helemaal anders dan zijn voorganger. Hij is alleen nog beschikbaar als hybride, dus niet meer met de ‘heilige’ diesel. Een rem op zijn succes in Europa? Het antwoord van onze bezoekers.
Het is wel nog wachten tot de volgende generatie van de dakloze Brit.
Een lange tocht die in schoonheid afgesloten werd met enkele rondes op het circuit van Silverstone!
Het kan op het eerste zicht ongeloofwaardig lijken, maar de voorvader van de Audi 60 was wel degelijk… een Mercedes concept car!
10 jaar na de lancering van de hybride hypercar wordt de P1 eindelijk dakloos! Maar Lanzante heeft daarbij een handje moeten helpen...
De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?
Relax. Dat is de naam die Toyota koos voor zijn nieuwe aanbod van 10 jaar/200.000 km garantie. Een gratis programma dat zowel geldt voor nieuwe als tweedehands Toyota’s.
Een project voor de auto-industrie, maar dat ook ruimer toegepast kan worden!
De resultaten die behaald werden op dit circuit uitgerust met inductielaadlussen zijn bemoedigend.